G-Klasse este un model aparte in gama Mercedes, in primul rand pentru ca masina nu si-a schimbat foarte mult aspectul de aproape 30 de ani. Prezenta discreta printre materialele de promovare a modelelor Mercedes, G-Klasse nu exceleaza la vanzari, dar vinde atat cat sa fie rentabil si in felul acesta sa fie mentinut in productie. Masina a avut o evolutie interesanta de-a lungul timpului, iar acum este pozitionata destul de diferit fata de cuma fost initial.
La inceput, G-Klasse nu avea stralucirea si aerul premium caracteristic celorlalte modele din gama constructorului german. Era pur si simplu o masina de teren formidabila. Robusta, "plina" de diferentiale blocabile si greu de pus in dificultate, indiferent de greutatea traseului. Din acesta cauza era (si este inca) foarte bine cotata la concursurile de offroad extrem.
In paralel cu notorietatea castigata in offroad, G-Klasse a inceput sa fie privit si ca un Mercedes mai... altfel, mai pentru cunoscatori, chiar si pe sosele. "Noile" generatii G-Klasse nu au fost de fapt decat niste upgrade-uri la nivel de tehnica, pentru ca la nivel de design, robustetea pe care o exprima masina s-a transformat intr-un avantaj, iar Mercedes a facut schimbari doar la nivelul detaliilor. Adica, blocurile optice sunt acum de ultima generatie, dar parbrizul este in continuare aproape drept, iar balamalele usilor sunt mai mult decat vizibile...
AMG nu a pierdut ocazia sa "intervina" si in cazul lui G-Klasse, asa ca masina s-a dus si mai mult catre "segmentul" moda, cel putin cu versiunea G 55 AMG. Versiune care tocmai a primit un upgrade. Motorul V8 de 5,5 litri, supraalimentat, livreaza 507 CP (fata de 500 CP - pana acum), cuplul maxim ramanand la acelasi nivel, 700 Nm.
Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,5 secunde si are o viteza maxima de 210 km/h, limitata electronic din cauza aerodinamicii oarecum... inexistente.
Cateva mici modificari au fost operate si exteriorului masinii, iar la interior au fost adaugate cateva noi echipamente electronice. Chiar daca arata atat de patratos, G-ul AMG dispune cam de aceleasi echipamente cu ca un E-Klasse actual.
Pretul masinii este de 121.618 euro - in Germania - modelul putand fi comandat incepand cu luna septembrie a acestui an.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro