Un mediu cat mai putin poluat are nevoie si de interventia constructorilor de automobile.

Un mediu cat mai putin poluat are nevoie si de interventia constructorilor de automobile. BMW a utilizat carburanti alternativi si a prezentat prima limuzina ecologica.

Seria 7 - Hidrogen pentru demarare in fortaBMW H7 functioneaza cu hidrogen, este produsa in serie (sunt disponibile 100 de unitati) si distribuita unui public select incepand cu acest an, mai intai in Europa si apoi in Statele Unite. Modelul lansat in California imprumuta sasiul si calitatile versiunilor clasice din Seria 7, este construit pe platforma 760 Li, iar motorul sau are alimentatie duala - cu benzina sau hidrogen lichid. Beneficiul este enorm, avand in vedere ca emite in atmosfera doar vapori de apa.

Seria 7 - Hidrogen pentru demarare in fortaFata de alti combustibili alternativi, hidrogenul lichid ofera avantaje in densitatea energiei si este o sursa eficienta, disponibila prin intermediul energiilor solara, eoliana sau a valurilor. Dubla alimentare permite automobilului efectuarea a 700 km in plus - 200 km pentru hidrogen si 500 km pentru benzina. Cu un motor de 12 cilindri dispusi in "V", care propulseaza 260 CP, H7 poate atinge suta de kilometri in 9.5 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 230 km / h.

Seria 7 - Hidrogen pentru demarare in fortaDesi al doilea mare constructor mondial de automobile, Toyota Motor, detine suprematia pe segmentul masinilor hibride, lansarea H7 deschide noi perspective; modelul este interesant atat din punct de vedere al pretului cat si al conceptului inedit. In 1997, japonezii de la Toyota au inceput comercializarea prototipului Prius, cel mai bine vandut hibrid pe plan international. Tehnologia Toyota va avea insa un concurent puternic, format din alianta marilor constructori auto de la GM, BMW si Daimler Chrysler, care intentioneaza sa faca investitii ce depasesc 1 miliard $ pentru dezvoltarea unei tehnolgii hibride pentru autovehicule.

Trecerea de la alimentarea cu benzina la cea cu hidrogen se face automat, iar puterea si cuplul motorului raman neschimbate indiferent de modul ales.

Producatorul german BMW vrea sa atribuie modelului sau inovator statutul primei masini de lux din lume echipata cu un motor care functioneaza pe baza de hidrogen. Avand in vedere ca "lumea buna" a Hollywood-ului reprezinta target-ul principal, ca si in cazul Prius, sunt sanse sa reuseasca.

Foto: carwalls.com

Un articol de Gabriel Toma



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.