Auto 25 Iunie 2010 07:00
Premiul pentru "Motorul Anului 2010" a fost obtinut de Volkswagen, cu unitatea de 1,4 litri TSI.

Motorul germanilor a castigat premiul cel mare pentru al doilea an consecutiv. Pana acum competitia a fost monopolizata de motoarele BMW, constructorul bavarez castigand titlul in 2007 si 2008 cu propulsorul de 3 litri, biturbo, dupa ce in anii 2005 si 2006 castigator a fost puternicul V10 de 5 litri si 507 CP de pe actualele modele M5 si M6.

VW TSIMotorul de 1,4 TSI al celor de la Volkswagen are cativa ani la activ si face parte din strategia numita "downsizing" ce presupune micsorarea cilindreei si apelarea la supraalimentare pentru un nivel bun de putere. Acest motor foloseste tehnologia "Twincharger", adica este supraalimentat si cu compresor mecanic si cu turbocompresor. Germanii il folosesc in mai multe versiuni de putere, pe o gama larga de modele din grupul VW, iar in varianta cea mai puternica produce 180 CP. Consumul mediu este insa de doar 6,2 litri, pe modelul VW Golf, cu cutia DSG.

Alfa Romeo MiTo MultiAirPremiul pentru cel mai bun motor nou al anului a revenit propulsorului de 1,4 litri MultiAir al grupului Fiat. Acesta foloseste o tehnologie patentata de Fiat, care ajuta la obtinerea unor performante bune, combinate cu scaderea consumului. Montat pe Alfa Romeo MiTo, motorul turbo de 170 CP permite obtinerea unui consum mediu de doar 6 litri/100 km.

"Motorul ecologic al anului" merge la Toyota pentru unitatea de 1,8 litri, combinata cu motorul electric, de pe modelul Prius. Un premiu logic, in conditiile in care Prius este cel mai eficient hibrid de pe piata.

Mercedes a primit premiul pentru "motorul de performanta al anului" pentru unitatea V8, de 6,2 litri, care produce 525 CP si 630 Nm.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.