Un jurnalist britanic a demonstrat ca cel mai economic BMW Seria 3 poate obtine niste cifre de exceptie.

BMW 320d EfficientDynamicsBMW se lauda de mai mult timp cu eficienta solutiilor sale ecologice reunite sub denumirea EfficientDynamics. Si bavarezii au atras atentia pietei pentru ca au promis performante dinamice nealterate (ceva de care clientii de BMW nu se pot desparti) si valori foarte bune ale consumului de carburant. Cum era de asteptat, versiunile EfficientDynamics au starnit curiozitatea - pot ele sa ofere ceea ce promit?

Jurnalistul britanic Tom Ford a demonstrat ca este posibil. A reusit sa parcurga cu un singur plin de rezervor 1.630 km. Ruta a cuprins plecarea din Marea Britanie, drum pana la Munchen si intoarcerea in Marea Britanie.

BMW 320d EfficientDynamicsTom Ford a spus ca in aceasta calatorie nici macar nu a facut tot posibilul pentru a obtine cel mai mic consum. Nu a exagerat in nici un fel, dar nu a mers numai la consum (desi recunoaste ca nu a folosit aerul conditionat), ci si mai tare pe unele portiuni de autostrada. Si totusi, la finalul calatorie a iesit un consum mediu de 4,1 litri/100 km, adica exact valoarea data de constructor pentru consumul mediu. Ceea ce inseamna emisii de CO2 de 109 grame/km.

BMW 320d EfficientDynamicsBritanicul spune ca pe unele portiuni a reusit sa obtina un consum de 3,7 litri/100 km si niciodata nu a trecut de 4,3 litri/100 km. Viteza medie a acestui parcurs este de 95 km/h, o valoare foarte buna, putin mai mult decat ar fi trebui pentru minimul de consum care ar fi putut fi reusit de masina.

BMW 320d EfficientDynamicsBMW 320d EfficientDynamics are un motor de 2 litri, care produce 165 CP/3.500 - 4.200 rpm si 360 Nm/1.750 - 3.000 rpm. La o maniera de condus mai putin economica, masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 8 secunde si ajunge la o viteza maxima de 228 km/h.

BMW 320d EfficientDynamicsPentru a ajunge la un asemenea consum, BMW 320d EfficientDynamics este echipat cu sistem Auto Stop/Start, recuperarea energiei dezvoltate la franare si servodirectie electrica. De asemenea, garda la sol este mai mica, iar pneurile sunt unele speciale, cu rezistenta redusa la inaintare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.