Constructorul american pluseaza cu o masura menita sa rezolve problema accelerarii neintentionate.

Problema celor de la Toyota, adica masinile a caror pedala de acceleratie ramanea blocata, i-a facut pe mai multi constructori sa-si ia masuri de precautie in aceasta privinta. Printre acestia se numara si GM, constructorul american mizand prin aceasta masura si sa mai atraga putin atentia asupra problemelor niponilor, in conditiile in care acestia ii domina pe propria lor piata.

Masura este insa una buna, care ar trebui sa rezolve acest gen de probleme. In cazul in care pedala de acceleratie se blocheaza, iar soferul nu o poate debloca, prima actiune este aceea de a calca frana. In cazul in care acceleratia s-a blocat intr-o pozitie foarte deschisa, cu motorul puternic turat, franarea nu rezolva intotdeauna problema. Asta pentru ca franele se incalzesc rapid, iar motorul poate fi suficient de puternic incat sa treaca peste franare. Intr-un final, franele incalzite pot ceda, adica nu mai au nici un efect.

Aceasta situatie se rezolva printr-un upgrade de soft. GM vrea ca toate masinile sale sa aiba, incepand din 2012, asa-numitul "brake override", adica un program care, atunci cand frana si acceleratia sunt apasate simultan, sa reduca puterea motorului, pentru a usura sarcina franelor. Acestea vor fi astfel ajutate s ainvinga puterea motorului si sa poata opri masina.

Sistemul, deja utilizat de mai multi constructori, functioneaza numai pe masinile cu cutii automate si acceleratie cu comanda electronica (adica nu prin cablu).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.