Auto7 Aprilie 2010de Dan Damian

Lectura de un minut

Autoritatile americane au propus ca Toyota Motor sa plateasca o amenda de 16,4 milioane dolari pentru ca nu a informat din timp guvernul SUA despre problemele de la pedala de acceleratie, care au determinat compania nipona sa recheme numeroase masini in service in ianuarie, scrie Les Echos.

Divizia de securitate rutiera din departamentul Transporturilor a reprosat Toyota o intarziere de cel putin patru luni in ce priveste informarea autoritatilor americane, desi era la curent cu riscurile pentru soferi cauzate de problema care determina acceleratie brusca si involuntara la unele masini. Departamentul isi continua cercetarile pentru a vedea daca Toyota a mai comis si alte infractiuni, care ar justifica penalizari suplimentare, informeaza NewsIn.

"Avem acum proba ca Toyota nu si-a respectat obligatiile legale. Ceea ce este si mai rau este ca firma a ascuns premediat timp de mai multe luni fata de autoritati informatii despre o situatie periculoasa si ca nu a facut nimic pentru a proteja milioane de soferi si familiile lor", a declarat secretarul de stat pentru Transporturi, Ray LaHood, intr-un comunicat.

Amenda record recomandata de autoritatile americane ar fi cea mai severa impusa in SUA unui constructor auto. Toyota nu a facut niciun comentariu despre amenda, insa a precizat ca a luat "mai multe masuri importante" pentru imbunatatirea comunicarii cu autoritatile si cu clientii privind probleme de securitate.

Constructorii auto sunt obligati sa informeze autoritatile in termen de cinci zile lucratoare despre orice defect de fabricatie constatat care ar putea prezenta risc pentru securitatea soferilor. Autoritatile americane au stabilit, pe baza documentelor obtinute de la Toyota, ca firma nipona stia despre defectul de la pedala de acceleratie din septembrie 2009, in timp ce chemarea in service a 2,3 milioane de masini din SUA a fost anuntata la finalul lui ianuarie.

Citeste articolul integral pe Wall-Street



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.