Fiat pregateste pentru micul 500 un motor cu doar 2 cilindri, cu supraalimentare.

Fiat 500Fiat 500, mini-ul cu care Fiat a impresionat Europa este in continuare in atentia italienilor pentru noi imbunatatiri. Pe termen scurt, acestea presupun adoptarea unui nou propulsor, unul care sa nu reduca cu nimic performanta, dar sa o livreze cu mult mai multe avantaje.

Fiat 500Este vorba de conceptul downsizing, adica reducerea cilindreei si compensarea prin solutia supraalimentarii. Fiat pregateste asa ceva pentru modelul 500, un propulsor cu doar 2 cilindri si o capacitate de 0,9 litri. Un turbocompresor va face ca micul motor sa livreze 80 CP si - in cea mai puternica versiune - 105 CP. Practic, performanta ramane la acelasi nivel cu al motoarelor actuale, cu 4 cilindri, dar capacitatea redusa va genera, pe langa impozite si taxe mai mici si un consum sensibil mai mic, plus emisii reduse de noxe, probabil sub 100 grame CO2/km.

Fiat 500De asemenea, cea mai ieftina versiune Fiat 500 va deveni cea cu acest motor, de 0,9 litri si 2 cilindri, dar in versiune aspirata, puterea maxima fiind in acest caz de 65 CP. Adica mai putin cu 4 CP fata de actualul motor aspirat, de 1,2 litri si 4 cilindri.

In momentul de fata, cel mai puternic motor disponibil pe modelul 500, daca excludem versiunile Abarth este cel pe benzina, de 1,4 litri, cu 4 supape/cilindru si 100 CP.

Noul motor cu 2 cilindri va fi disponibil si pe alte modele, cum ar fi Panda si Punto Evo, facelift-ul modelului de clasa mica.

Sursa: Carscoop


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.