Audi nu pare sa insiste prea mult pe masinile cu propulsie electrica. Sunt planuri, dar germanii nu par foarte agresivi in acest domeniu si nu prezinta pe banda rulanta concepte sau tehnologii de propulsie electrica, cum fac deja multi constructori.
Si totusi, se pare ca Audi are niste planuri foarte coerente in aceasta directie si va veni cu o masina care socheaza. Este vorba de conceptul e-tron, derivat din modelul R8, despre care se spune ca va intra in productia de serie (una limitata) in 2012. Nu vorbim in nici un caz de o masina obisnuita, ci de una care va afisa performante extraordinare si va costa - probabil - pe masura acestora.
e-tron este practic un Audi R8 de la care s-a pastrat doar forma generala, toate detaliile fiind schimbate. De la farurile cu LED-uri, in forma de capsa, la grila simpla si spatele foarte ordonat din punct de vedere estetic. Dealtfel, farurile inglobeaza o tehnologie revolutionara din punct de vedere al sigurantei si eficientei. O camera video care le asista schimba automat faza lunga cu lumina de intalnire atunci cand se detecteaza trafic de pe sensul opus, iar iluminarea in viraje nu se face in functie de pozitia volanului, ci mai inainte ca acesta sa fie rotit, la indicatiile sistemului de navigatie.
Conceptul va ajunge in productia de serie, nu neaparat cum este acum, dar cu multe elemente comune. In plus, cum tehnologia avanseaza foarte rapid este posibil ca germanii sa-si permita sa pastreze sistemul de propulsie electric si pe modelul de serie. Iar asta ar insemna performante dinamice excelente, datorita valorilor afisate. Puterea maxima este de 313 CP, dar ceea ce socheaza este valoarea cuplului maxim - 4.500 Nm! Aceste cifre sunt furnizate de fapt de 4 motoare electrice, cate doua pentru fiecare punte, astfel incat e-tron are tractiune integrala.
e-tron poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde, iar viteza maxima este limitata la 200 km/h. Reprizele sunt fulminante, de exemplu cea de la 60 la 120 km/h fiind realizabila in 4,1 secunde.
Deocamdata, autonomia este de 248 km, cu bateriile incarcate la capacitate maxima (se incarca la nivel maxim in 6 - 8 ore), dar in versiunea de serie este posibil sa vedem o valoare mult mai buna, chiar daca performantele motoarelor vor fi usor diminuate.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro