Marcile auto cele mai afectate de criza economica in Romania sunt in mare parte din segmentul premium, scaderile variind intre 70% si 90%, cu mult peste declinul pietei auto de 54%, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Saab: - 70%
Saab 9-5Saab a inregistrat anul acesta in Romania o scadere de 70%, fiind livrate 36 de unitati, fata de 121 de masini in primele 9 luni din 2008. La vanzare in Romania sunt modelele Saab 9-3, 9-5 si 9-7.
Cel mai vandut model pe plan local a fost anul acesta Saab 9-3.

Mazda: - 71%
Mazda CX-7Vanzarile Mazda pe piata romaneasca au scazut cu 71% in intervalul ianuarie-septembrie, la 579 de unitati, de la 1.999 de masini in primele 9 luni din 2008.
In septembrie au fost livrate 51 de masini. Cele mai vandute modele anul acesta in Romania au fost Mazda3 si Mazda2.
Gama Mazda cuprinde modelele Mazda2, Mazda3, Mazda5, Mazda6, MX 5, RX-8, CX 7.

Mini: - 72%
MiniBMW Group Romania, importatorul Mini pe plan local, a livrat in primele 9 luni 55 de unitati Mini, in declin cu 72%, de la 197 de masini in intervalul ianuarie-septembrie. Cel mai dorit model Mini in Romania a fost anul acesta Cooper.
Gama Mini cuprinde modelele One si Cooper, disponibile si in varianta decapotabila.

Lexus: - 74%
Toyota Romania, importatorul marcii japoneze Lexus pe piata romaneasca, a vandut anul acesta 39 de unitati Lexus, in scadere cu 74% fata de primele 9 luni din 2008, cand au fost livrate 151 de masini.
Gama Lexus cuprinde modelele IS, GS, LS, SC, RX.
Anul acesta cel mai vandut model a fost SUV-ul RX cu 19 unitati. In 2008, cele mai multe comenzi le-a avut sedanul IS.

Citeste articolul integral pe Wall-Street


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.