Au trecut 25 de ani de cand BMW a dat startul segmentului berlinelor supersport, unul cu public extrem de fidel in zilele noastre. Si cum ar fi putut bavarezii sa marcheze momentul decat prin prezentarea unui M5 actual cu mai multa putere si mult mai rapid.
Seful diviziei M de la BMW ii spune M5 CSL, cu trimitere la indicativul BMW pentru modelele mai performante si mai usoare. Numele este insa unul doar logic, nu si oficial. Masina arata ca se poate obtine mult mai mult de la V10-ele actual de 5 litri si 507 CP, in conditiile in care nu se recurge la supraalimentare. Inginerii Motorsport au marit cilindreea de la 5 la 5,5 litri, au "ajustat" electronica si au montat o galerie de admisie din fibra de carbon. Puterea maxima este apreciata ca fiind undeva la 580 CP, cuplul maxim inregistrand 542 Nm.
M5 CSL este mai usor cu aproximativ 50 kg fata de modelul de serie, datorita plafonului din fibra de carbon, scaunelor fata din acelasi material si inlaturarii banchetei spate. BMW nu a spus nimic despre cifrele masinii, dar acceleratia 0 - 100 km/h este aproximata la cam 4 secunde. In plus, oficialii BMW spun ca, pe Nurburgring, M5 CSL este mai rapid cu 20 secunde pe tur fata de modelul normal.
Aceasta transformare a motorului V10 ar putea insemna si niste teste pentru viitoarea generatie M5, programata pentru anul 2011. Totusi, este din ce in ce mai clar ca acest motor nu are un viitor, noul M5 urmand sa mizeze pe un V8 biturbo, o evolutie a celui de pe BMW X5/X6 M. Asta pentru ca bavarezii au ignorat cu SUV-urile M si traditia de a nu monta un motor supraalimentat pe o masina cu sigla M.
BMW M5 CSL este doar un stiudiu al departamentului M si nu va fi oferit la vanzare.
Primul BMW M5
... a fost prezentat in 1984 si a impresionat instant. Cu 5 locuri, portbagaj mare, dar cu performante de masina sport, M5 a atras imediat atentia. Era greu sa nu o faca avand in vedere ca era cel mai rapid sedan de clasa mare din lume. La acea vreme trebuia sa fii extrem de atent cand priveai masina pentru a-ti da seama ca este modelul M5 si nu un model normal al Seriei 5. Discretia modelelor M a disparut la versiunile actuale, dar atunci era un atu. Motorul era o evolutie a propulsorului de pe M1, unul cu 6 cilindri in linie care dezvolta 286 CP dintr-o capacitate de 3,5 litri. Acceleratia 0 - 100 km/h este apreciata la putin peste 6 secunde, o valoare foarte buna chiar si acum.
Sursa: Autoblog
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro