Desi este un super hothatch cu 300 CP, Ford Focus RS si-a aratat si latura care tine de economie, cu ocazia unui test.

Ford Focus RSCel mai rapid Ford de productie europeana a reusit sa faca o figura extrem de frumoasa cu ocazia unui concurs anual de economie desfasurat anual in Marea Britanie. Masina a reusit, in conditii reale, dar condusa in asa fel incat sa consume cat mai putina benzina, sa obtina un consum mediu de doar 7,3 litri/100 km parcursi. Valoarea este cu atat mai buna cu cat constructorul a publicat cifra oficiala de 9,3 litri/100 km pentru valoarea consumului mediu.

Ford Focus RSLa volanul masinii a fost - timp de doua zile, cat a durat concursul - un jurnalist auto britanic, care a facut tot posibilul sa ruleze cu cat mai putina benzina. Traseul a fost insa unul care a cuprins atat zone de autostrada, cat si trasee urbane, asa ca reducerea de 28 de procente fata de consumul mediu declarat de constructor este cu atat mai importanta. Practic, s-a dorit demonstrarea faptului ca o masina foarte performanta poate obtine valori foarte bune de consum cand proprietarul nu vrea neaparat timpi record.

Ford Focus RSMotorul este la baza acelasi de pe Focus ST. Cu 5 cilindri, de 2,5 litri si supraalimentat, dar ca urmare a modificarilor suferite la nivelul electronicii, admisiei, evacuarii si turbinei dezvolta 300 CP, fata de 225 CP cat livreaza pe ST.

Ford Focus RSInginerii Ford spun ca au luat un calcul un sistem de tractiune integrala pentru RS, dar au ales in final ca masina sa fie una cu tractiune fata. Asta din doua motive. In primul rand, RS-ul este mai usor fara sistemul de tractiune integrala, iar in doilea rand modificarile operate trenului de rulare si in special puntii fata faca posibila transmiterea eficienta la sol a celor 300 CP si 410 Nm. Evident, acest aspect are o foarte mare importanta asupra consumului mediu al masinii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.