Constructorul german ia in calcul o serie de posibilitati deloc pe placul fanilor.

Conditiile economice, dar si concurenta, i-au fortat pe cei de la BMW, cunoscuti pentru traditionalismul lor in ceea ce priveste partea de motoare, sa adopte cateva solutii la care nu s-ar fi gandit nimeni in urma cu ceva ani.
BMW M3Evident, totul a inceput cu adoptarea sistemului de supraalimentare, propulsoarele aspirate, de turatie mare existand inca in gama BMW, dar fara a mai fi exclusive. Noile unitati cu turbocompresor fac parte din paleta de motorizari a (aproape) intregii game. Totusi, avand in vedere ca sunt niste propulsoare foarte performante, clientii/fanii par a se fi obisnuit repede cu ideea. O alta "mostenire" care parea foarte stabila in traditia BMW era aceea a motoarelor aspirate pentru versiunile M. Si la aceasta parte s-a renuntat in momentul in care au aparut primele SUV-uri M, adica X5 M si X6 M, dotate cu propulsor V8 biturbo. Mai mult decat atat, se pare ca viitoare generatie a lui BMW M5 va primi tot un motor biturbo, fie ca este vorba de actualul V10 de 5 litri, fie ca se va prefera V8-ul de pe X5 M si X6 M.

BMW M3O noua dilema pentru fanii BMW se refera tot la versiunile M. Care ar putea fi propulsate de motoare turbodiesel. Foarte performante, dar diesel. Asa reiese dintr-un interviu acordat de un oficial BMW pentru revista britanica Autocar. Motivele pentru care BMW ar face asta tin de emisiile de CO2, foarte mari pentru modelele "grele" - M5, X5 si X6 M. De asemenea, bavarezii spun ca nu s-a luat nici o decizie concreta si ar putea trece ceva timp pana la o asemenea decizie, dar - daca se ajunge la acest aspect - vor fi pregatiti cu propulsoare diesel foarte performante.

Evident, primele modele care ar avea sanse sa primeasca sigla M concomitent cu un turbodiesel sunt modelele X5 si X6 M, dar motoarele diesel nu sunt excluse nici pentru M-urile mai mici.

BMW Z4 MO alta veste deloc buna este aceea ca nu va mai exista o versiune M pentru noul BMW Z4. Seful diviziei de dezvoltare spune ca masina este prea grea pentru a o putea transforma intr-un bolid pe masura numelui M (cu atat mai mult cu cat vechiul BMW Z4 M a fost foarte apreciat pentru tinuta de drum si performante). In plus, nu prea exista un motor M pentru actualul Z4. Noul V8 de 4 litri si 420 CP de pe actualul M3 nu poate fi montat pe Z4 pentru ca roadsterul ar ajunge sa concureze cu BMW M3 Cabrio si - evident - bavarezilor nu le surade canibalizarea in aceste doua modele. Nici vechiul si apreciatul motor de 3,2 litri, cu 6 cilindri in linie de pe vechiul M3 si vechiul Z4 M nu este o solutie pentru actualul Z4 pentru ca nu mai respecta normele in ceea ce priveste emisia de CO2.

Pana cand vom auzi primul diesel "torcand" sub capota unui model M, nu ne ramane decat sa admiram in galeria foto o serie de M-uri, vechi si noi, dar mai ales.. traditionale.

Sursa: Autocar/WCF


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.