Daca la momentul actual modelele strict electrice pot fi numarate pe degete, peste cativa ani e posibil sa avem cate un model electric de la (aproape) fiecare producator.

Mercedes SLS AMGTesla Motors a reusit sa atraga atentia si in acelasi timp sa ambitioneze ceilalti producatori de automobile. In plus, se pare ca acesta este viitorul, chiar daca se incearca si pe linia alimentarii cu GPL si a modelelor hibride. Lucrurile nu se schimba insa peste noapte, asa ca in viitorul apropiat vom avea masini care vor folosi diferite sisteme de propulsie, inclusiv cele bazate pe carburanti clasici.

Mercedes SLS AMGMercedes are in plan lansarea de modele electrice peste cativa ani, atat la nivelul modelelor Mercedes, cat si la nivelul gamei Smart. Unul din modelele care vor avea tren de rulare strict electric va fi modelul supersport SLS, cei de la Autocar avansand ipoteza ca acest lucru se va intampla peste aproximativ 6 ani. Caroseria va ramane din aluminiu, ca la modelul cu propulsie conventionala, dar structura suspensiei va fi alta, deoarece motoarele electrice care vor propulsa masina, vor fi integrate in roti. Asta inseamna ca SLS va deveni o masina cu tractiune integrala, puterea maxima urmand sa fie de aproximativ 530 CP, iar cuplul 880 Nm.
Tipic pentru un model electric, acceleratia 0 - 100 km/h va fi posibila in 4 secunde, dar viteza maxima este la nivelul unei berline obisnuite, cu motor normal - doar 192 km/h. De asemenea, se pare ca o sursa din cadrul AMG a afirmat ca autonomia masinii va fi in intervalul 150 - 180 km. Putin, chiar daca ar fi sa comparam cu standardele de astazi in domeniu, stabilite chiar de Tesla.

Mercedes SLS AMG - versiunea conventionala
Mercedes SLS AMGModelul care va debuta in aceasta toamna, la Salonul Auto de la Frankfurt, dispune de V8 de 6,2 litri care produce 571 CP/6.800 rpm, in timp ce cuplul maxim inregistreaza 650 Nm/4.750 rpm. Motorul nu este nou, el fiind cunoscut de pe alte modele AMG, dar inginerii au facut destule modificari pentru a creste performanta si fiabilitatea in conditii de utilizare pe circuit. Greutatea a acestuia a fost redusa la 206 kg, iar ungerea este de tipul carter sec, adica s-a renuntat la baia de ulei. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 3,8 secunde, iar viteza maxima este de 315 km/h. Consumul mediu ar trebui sa fie, spun germanii, de aproximativ 13 litri/100 km.

Sursa: autocar/worldcarfans



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.