Mazda a dotat noua generatie a hatchback-ului Mazda3 cu un sistem Stop/Start care aduce o economie de pana la 14%.

Mazda3 i-StopIn 2007 Mazda anunta strategia de dezvoltare “Sustainable Zoom-Zoom”. Conform acesteia compania japoneza si-a asumat obiectivul de a construi autovehicule cu un nivel scazut de emisii si un grad de siguranta ridicat. Pentru prima oara in istorie, Mazda introduce in echiparea modelelor de serie o tehnologie unica – i-STOP, care permite oprirea si pornirea automata a motorului, in momentul in care automobilul stationeaza in trafic. Modelul ales sa integreze sistemul i-STOP este noua Mazda3, cel mai bine vandut autovehicul Mazda.
Mazda3 i-StopUnicitatea i-STOP este data de faptul ca acesta foloseste energia din pistoane, utilizand in mica masura ajutorul unui starter electric (cum este cazul altor sisteme conventionale). Acest lucru este posibil prin optimizarea automata a pozitiei pistoanelor, a arborelui cotit, a valvelor si a sistemului de injectie directa. Conform inginerilor Mazda, sistemul i-STOP functioneaza optim in combinatie cu un motor pe benzina cu injectie directa. Astfel, noua Mazda3 i-STOP este echipata cu un motor de 2l DISI (injectie directa cu aprindere prin scanteie) pe benzina, care are un consum combinat de 6,8l, cu 14% mai putin decat prima generatie Mazda3 cu o motorizare de 2l benzina. Totodata, motorul de 2l din echiparea noii Mazda3 i-STOP respecta normele euro V.
Mazda3 i-StopUn alt avantaj al tehnologiei unice Mazda este faptul ca motorul reporneste automat, prin apasarea pedalei de ambreiaj, in doar 0,35 secunde, de aproximativ doua ori mai repede decat alte sisteme asemanatoare din piata. Din optimizarea sistemului a mai rezultat un beneficiu, repornirea motorului realizandu-se foarte silentios.
Mazda3 i-StopNoua Mazda3 i-STOP mai integreaza o tehnologie dezvoltata de constructorul nipon. Sub denumirea de “single nano-technology catalyst”, catalizatorul introdus de Mazda foloseste pana la 90% mai putin metal pretios decat cele conventionale, are o durata mai lunga de viata si este mai rezistent la degradarea cauzata de temperaturile ridicate ale noxelor.
Mazda3 i-STOP, echipata cu motorizarea de 2l DISI si transmisie manuala, cu sase trepte, completeaza oferta curenta, compusa din 4 motorizari, doua pe benzina, de 1,6l si 2l (cu transmisie automata) si doua diesel, de 1,6l si 2,2l. Toate motorizarile superioare respecta standardele impuse de normele euro V, iar cele de 1,6l sunt compatibile euro IV.

Noua Mazda3 i-STOP este deja disponibila in Romania la un pret de pornire cu TVA de 19.690 de euro.

Sursa: Mazda



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.