Dacia a introdus un nou motor disponibil pentru Logan si Sandero, acesta fiind cel mai mic propulsor din gama.

Dacia LoganIncepand de astazi, modelele Logan si Sandero pot fi comandate cu un nou motor, cel mai mic din gama. Este vorba de un propulsor pe benzina, cu o capacitate de 1,2 litri, cu 4 supape/cilindru, care produce 75 CP/5.500 rpm, cuplul maxim fiind de 107 Nm/4.250 rpm. Puterea maxima este aceeasi cu a motorului pe benzina de 1,4 litri, cu 2 supape/cilindru, dar motorul de 1,2 litri are performante usor mai slabe decat cel de 1,4 litri, datorita cuplului cu 5 Nm mai mai mic, dar mai ales faptului ca cei 107 Nm sunt dezvoltati la o turatie mai mare (4.250 rpm vs 3.000 rpm).
Dacia LoganCu acest nou propulsor, Dacia Logan accelereaza de la 0 la 100 km/h in 13,6 secunde (fata de 13 secunde pentru Logan 1.4 MPI) si atinge o viteza maxima de 161 km/h (cu doar 1 km/h mai putin decat 1.4 MPI). Pe de alta parte consumul este sensibil mai mic. La nivelul consumului mediu se inregistreaza o valoare de 5,9 l/100 km, adica cu un litru/100 km mai putin decat Logan 1.4 MPI. Economia este si mai mare in mediul urban, Logan 1.2 16v avand nevoie de 7,6 litri/100 km, adica cu 2 l/100 km mai putin decat 1.4 MPI in aceleasi conditii.
Diferenta de consum intre cele doua propulsoare provine si din cilindreea mai mica, dar si din faptul ca inginerii au reusit sa reduca turatia la relanti de la 750 rpm la 650 rpm.
O noutate care va conta in decizia de cumparare - pentru ca inseamna reducerea costurilor de exploatare - este marirea intervalului de revizii la 40.000 km sau 2 ani.

Preturi de pornire - euro - pentru versiunile cu motor de 1,2 l 16v

Ambiance Preference Laureate
Logan 6.550 7.250 8.150
Sandero 7.500 8.200 9.100

Voua cum vi se pare ideea de a mari intervalul de revizii la 40.000 km?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.