Constructorul italian si-a dezvaluit planurile generale pentru reducerea emisiilor poluante ale gamei de modele.
Lamborghini EstoqueNici macar constructorii de masini supersport de renume nu mai sunt ocoliti de legile tot mai stricte care reglementeaza nivelul de poluare. Constructorii generalisti au o sansa pentru ca pot acoperi emisiile de CO2 ale modelelor sport/supersport prin emisiile mai mici ale modelelor de volum, la nivel de flota. In schimb, constructori ca Lamborghini sau Ferrari, care produc doar modele supersport, cu motoare V8, V10 si V12 sunt pusi in fata unei situatii extrem de dificile. Nu pot reduce cilindreea, decat daca ar apela la supraalimentare, dar asta nu le convine din cauza traditiei, nu pot reduce puterile maxime, iar din modificari mecanice si de electronica reducerea emisiilor nu este deloc semnificativa.
Lamborghini EstoqueLamborghini a anuntat recent planul companiei in acesta privinta. Poate ca la prima vedere este surprinzator, dar in realitate era de asteptat. Italienii vor recurge la un sitem hibrid de propulsie. Era de asteptat sa se ajunga aici deoarece inca de anul trecut Lamborghini a facut primii pasi anuntand pentru prima berlina a companiei - Estoque - un posibil motor turbodiesel si un sistem hibrid. Atunci se spunea ca Estoque va intra in productia de serie. Intre timp, sedanul cu 4 usi a fost trecut pe linie moarta din cauza conditiilor economice, dar tehnologia va fi dezvoltata in continuare.
Lamborghini EstoqueCu o investitie initiala de 35 de milioane de euro, Lamborghini vrea o reducere cu 30% a emisiilor de CO2 ale uzinei proprii pana anul viitor si reducerea cu 35% a emisiilor de CO2 pentru masini, pana in 2015.
Pe langa sistemul hibrid, italienii vor sa reduca continuu si greutatea masinilor, sa optimizeze functionarea motoarelor prin reducerea frecarii, imbunatatirea arderii, sisteme Stop/Start si chiar utilizarea de biocombustibili.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.