Doua modele foarte potente muta lupta intr-un segment superior, cel al super hothatch-urilor.
Ford Focus RSHothatch-urile sunt de departe preferatele tinerilor in ceea ce priveste segmentul sport. Pe de o parte pentru sunt construite pentru performanta (greutate redusa, motoare puternice, suspensii sport) si pe de alta parte pentru ca toate aceste caracteristici vin la un pret rezonabil si fara pierderi din punct de vedere al capacitatilor de ordin practic.
VW Scirocco RSi totusi se poate si mai mult. E adevarat, pretul creste, deci accesibilitatea scade, dar si rezultatele “doparii” suplimentare se simt. Exista masini, cu sau fara traditie care pot face un hothatch sa paleasca (chiar si pe cel din care deriva!). Le putem spune super hothatch-uri, dar catalogarea nu este foarte importanta. Cu ce vin in plus fata de versiunile pe baza carora sunt construite reprezinta punctul de interes.
Cele mai noi si mai interesante aparitii la acest moment sunt Ford Focus RS si noul VW Scirocco R. Doi bolizi, unul cu tenta de WRC si unul desprins de pe Nurburgring, care pot”imbolnavi” orice pasionat de masini sport si de motorsport.
Fosrd Focus RSFord Focus RS, un upgrade serios fata de hothatch-ul ST, vine dupa o prima generatie foarte apreciata si cautata si in prezent. Plus ca suplimenteaza serios performantele si asa bune ale ST-ului actual. Focus RS dispune de acelasi propulsor de 2,5 litri, cu 5 cilindri in linie, de pe ST, dar puterea maxima este la nivelul a 300 CP, cuplu maxim fiind de 410 Nm. Toti pe puntea fata, pentru ca cei de la Ford spun ca un sistem de tractiune integrala ar fi adaugat greutate, iar inginerii afirma faptul ca arhitectura speciala a puntii anterioare, plus diferentialul cu alunecare limitata reusesc sa tina in frau herghelia. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 5,9 secunde, viteza maxima fiind limitata la 250 km/h. Si din punct de vedere estetic este greu sa gasesti argumente in defavoarea masinii. Focus RS arata ca o masina de raliu mai civilizata sau ca un tuning extrem de potrivit, aplicat cu bun gust si justificat la nivelul dinamicii.
VW Scirocco RDe cealalta parte, VW Scirocco R pune intr-o pozitie dificila modelul Golf GTI, chiar daca va avea un pret sensibil mai mare. Scirocco a fost de la bun inceput foarte apreciat de cunoscatori pentru cum arata – atipic de pasional pentru un VW – iar kitul versiunii R este pur si simplu ceea ce trebuie pentru o asemenea forma. Prize mari de aer, jante mari, evacuari integrate in difuzorul de aer, toate aceste elemente reusesc sa puna in valoare niste linii pe care VW ar trebui sa le utilizeze mai des. Motorul este unul de 2 litri, turbo, cu 265 CP si 350 Nm. Adica 35 CP si 60 Nm mai putin decat RS-ul lui Ford, ceea ce costa modelul VW o jumatate de secunda la nivelul acceleratiei. Scirocco R ajunge la 100 km/h in 6,5 secunde (cu transmisia manuala, 6,4 secunde cu DSG), viteza maxima fiind, de asemenea, limitata la 250 km/h. Ca si Focus RS, Scirocco R mizeaza tot (doar) pe puntea fata pentru tractiune, dar si aici exista un fel de “suplinitor”. Adica sistemul XDS, un diferantial blocabil electronic, care isi face treaba cu ajutorul ESP-ului.
Evident, cand si Scirocco R va fi disponibil pe piata, vom vedea multe comparative “tari” intre cele doua modele. Pana atunci, ne puteti spune care model va place mai mult, ajuntandu-va si de galeria foto de mai jos.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.