Constructorul italian ne arata un al doilea model experimental, destinat circuitelor si livrat doar catorva clienti alesi de Ferrari.
Ferrari 599XXCei de la Ferrari au dezvoltat in ultimii ani un foarte interesant sistem de teste, care presupune modele de curse, dezvoltate din cele de serie, conduse de anumiti clienti selectati de constructorul italian. Datele de utilizare ale masinilor, in cadrul unor sesiuni organizate de Ferrari sunt folosite apoi pentru crearea unor noi modele de strada, mai performante.
Ferrari 599XXStartul a fost dat de modelul FXX, un bolid de curse dezvoltat pe baza modelului Enzo, programul de teste pentru acesta functionand si in prezent. La Salonul Auto de la Geneva, din martie, Ferrari a mai prezentat un model "experimental" - 599XX - dar italienii nu au prezentat atunci si poze edificatoare. Acum insa, avem o galerie foto sugestiva si informatii complete despre 599XX. Dupa cum sugereaza si numele, 599XX este o varianta dusa la extrem a modelului de strada 599 GTB Fiorano. Modificarile sunt de amploare, o mare parte din sistemele mecanice si electrice fiind serios imbunatatite. Caroseria are aceeasi forma la modul general, pentru ca la nivelul detaliilor s-a apelat la solutii aerodinamice specifice circuitelor: fibra de carbon la nivelul spoilerului fata, pragurilor, plafonului, eleronului si difuzorului de aer cu doua iesiri de esapament integrate. Au aparut chiar si niste "aripioare" pe montanti spate, in genul celor pe care le-am vazut in Formula 1, plus cateva prize de aer suplimentare. Inginerii spun ca s-a lucrat mult in tunelul aerodinamic, iar rezultatele sunt pe masura - la 200 km/h, 599XX genereaza o forta de apasare de 280 kg, iar la 300 km/h aceasta forta ajunge la 630 kg.
Ferrari 599XXMotorul V12 a fost eliberat de inhibitiile electronice intalnite la modelul de serie, galeriile de admisie si evacuare au fost modificate, la fel si structura camerelor de ardere, asa ca puterea maxima este acum de 700 CP la turatia de 9.000 rpm. Cutia de viteze este sensibil mai rapida, schimbarile facandu-se in doar 60 de milisecunde. Pneurile "slick" si suspensiile modificate garanteaza rezistenta foarte buna la acceleratii laterale.
Ferrari 599XX599XX este o masina de circuit si asta se vede si la interior. S-a renuntat la orice fel de sisteme de confort si s-a adoptat un bord simplu, cu comenzi specifice masinilor de curse. Tabloul de bord a fost inlocuit cu un display care arata parametrii masinii, iar consola centrala cuprinde doar comenzile necesare operarii pe circuit.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.