Strategia este cunoscuta sub termenul "downsizing" si presupune cilindree mai mica, dar acelasi nivel de putere cu motoarele mai mari prin folosirea cat mai eficienta a supraalimentarii. Iata ca Renault aplica aceasta strategie si la propriile motoare diesel, francezii luand decizia sa produca un nou motor turbodiesel. Acesta are 1,6 litri si va inlocui in doi ani propulsorul de 1,9 litri dCi actual. Desi mai mic, motorul de 1,6 litri dCi dezvolta acelasi nivel de putere cu cel de 1,9 litri - 130 CP. Cu toate acestea, propulsorul mai mic va emite cu 30 grame/km mai putin CO2, iar consumul va fi cu aproximativ 20 de procente mai redus.Dealtfel, francezii mai au un diesel apreciat, cel de 1,5 litri dCi, disponibil pe o mare varietate de model si cu mai multe niveluri de putere maxima. Si noul dCi de 1,6 litri va viza cam aceleasi modele, dar in special gama Megane. Francezii spun ca motorul va putea fi gasit si sub capota modelului de clasa medie Laguna.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro