Kia RomAuto face o miscare interesanta si ofera gratuit un sistem care ajuta la reducerea consumului si a emisiilor de noxe.
Producatorii auto incep sa-si adapteze oferta ECO (masini cu diferite sisteme pentru reducerea emisiilor de noxe si implicit a consumului), la conditiile pietei. Adica si la atitudinea clientilor de masini, atitudine reliefata de mai multe studii. Acestea spun ca oamenii nu au nimic impotriva sa conduca masini care polueaza mai putin. Ba chiar le place ideea de a face ceva pentru reducerea poluarii in ansamblu. Problema este (pentru producatori) ca, in acelasi timp, oamenii nu vor sa plateasca in plus pentru sisteme care reduc emisiile de noxe si nici nu vor sa renunte la performantele dinamice. Nu vor sa dea o anumita suma in plus cand cumpara o masina noua, dotata fie cu motorizare hibrida, fie cu un sistem care reduce emisiile, daca pot alege aceeasi masina, cu motorizare clasica, la un pret mai mic. Tocmai de aceea, anumite tari ofera facilitati fiscale, sub diferite forme, pentru clientii de modele ecologice. In Romania, doar modelele hibrid sunt scutite de plata taxei de poluare.
Kia cee'd ISGIn aceste conditii, Kia vine cu o oferta interesanta, care ne va face o idee despre cat de doritori sunt clientii romani sa conduca masini mai ecologice. Practic, dealer-ul autorizat Kia din Romania ofera modelul cee’d ISG (Idle Stop & Go), incepand de ieri, la acelasi pret cu versiunile fara ISG, pana pe 30 aprilie2009. Clientul va putea opta fie pentru modelul cu tehnologie normala, fie pentru exact acelasi model cu ISG, fara sa plateasca nimic in plus.
Kia cee'd ISGcee’d ISG este o versiune a gamei cee’d care incorporeaza un sistem destinat reducerii consumului si emisiilor de CO2. ISG inseamna Idle Stop & Go si presupune oprirea automata a motorului in aglomeratie. Un modul electronic decide daca opreste sau nu motorul, cand masina stationeaza, in functie de timpul de stationare si de starea de incarcare a bateriei. La reluarea deplasarii, motorul porneste automat, repede, cand soferul apasa pedala de ambreiaj. Pentru a nu exista probleme cu eletromotorul, acesta este unul modificat, iar alternatorul are o putere mai mare si incarca mai rapid bateria. Soferul are la dispozitie un buton de la care poate opri functionearea sistemului ISG cand doreste, dar si electronica are propriile masuri de siguranta. Astfel, cand bateria ajunge la 75% din capacitatea maxima, indiferent de motive, sistemul ISG este oprit automat. De asemenea, modului electronic de comanda va decupla sistemul ISG daca senzorii “spun” ca nu exista suficient curent in baterie pentru urmatoarea pornire a motorului.
Sistemul ISG este disponibil deocamdata doar in combinatie cu propulsoare pe benzina de 1,4 litri (109 CP) si 1,6 litri (122 CP), urmand ca in a doua parte a anului ISG-ul sa fie oferit si pentru propulsorul turbodiesel de 1,6 litri.
In afara faptului ca emisiile de CO2 scad (cu 8 grame/km in cazul motorului de 1,4 litri si cu 9 grame/km pentru motorul de 1,6 litri), consumul este redus cu 6% in regim combinat si pana la 15% in oras.
Voi pentru ce ati opta? Un model cu acest sistem ISG sau unul fara, avand in vedere ca nu trebuie sa platiti nimic in plus, nu exista diferente de performante dinamice, dar consumul si emisiile de noxe scad?


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.