A trecut mai bine de un an de cand cei de la Tata Motors au facut senzatie cu prezentarea oficiala a celei mai ieftine masini de serie din lume. Problemele cu noua uzina la care ar trebui sa fie asamblat noul model au facut insa ca debutul vanzarilor sa fie amanat. Pana acum. Ieri, indienii au anuntat inceperea vanzarilor, de fapt posibilitatea de a plasa comenzile, pentru ca livrarile vor fi efectuate incepand cu luna iulie. Evident, Tata Nano se va comercializa pentru inceput doar pe piata locala, aceasta urmand sa absoarba marea majoritate a productiei. Tata Motors a anuntat si o versiune pentru Europa, mai bine echipata, care ar urma sa fie prezenta in showroom-uri peste circa 2 ani.
Cu ocazia lansarii modelului in India, constructorul a publicat si specificatiile finale ale masinii, acestea fiind aproximativ cele anuntate initial. Tata Nano are o lungime de doar 3,1 metri, latimea fiind de 1,5 metri. Inaltimea este de 1,6 metri, mai mare decat a unor hatchback-uri actuale, pentru a permite un spatiu suficient la nivelul capului.
Motorul (pe benzina), unul dezvoltat de Tata Motors, are 2 cilindri si o capacitate de 624 cc, fiind construit integral din aluminiu. Puterea maxima este de 35 CP/5.250 rpm, iar cuplul maxim ajunge la valoarea de 48 Nm/3.000 rpm. Viteza maxima de 105 km/h este posibila si datorita faptului ca masina nu cantareste decat 600 kg. La capitolul emisii de noxe, Nano sta foarte bine, cu 101 grame de CO2/km. Una spect foarte interesant este consumul. Constructorul anunta o valoare de 26 km/litru, adica 4,2 litri/100 km.
Tata Motors afirma ca Nano este un model de manevrabilitate, din cauza dimensiunilor mici. Aspectul este unul foarte important, pentru ca traficul este foarte aglomerat in India, iar majoritatea clientilor de Nano vor fi cei ce fac un efort pentru a trece de la motociclete si scutere la o masina. In privinta confortului nu sunt prea multe de spus. Versiunea de baza, cea cu pretul de 2.500 de dolari nu va avea mai nimic in materie de confort, dar cele doua versiuni superioare vor adauga aer conditionat, geamuri electrice, servofrana, inchidere centralizata, proiectoare de ceata si cam atat.Garantia oferita de Tata Motors pentru Nano este una care ar face sa zambeasca orice european: 18 luni in limita a 24.000 km.
Urmariti discutia despre Tata Nano pe forumul Sotto!
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro