Volvo prezinta modelul S80 cu facelift si aspira in continuare la o "felie" mai consistenta in clasa mare.
Volvo S80 faceliftVolvo S80 a avut intotdeuna o misiune grea pe piata, pentru ca segmentul in care activeaza este unul dominat de multi ani de germani. Volvo are imagine de marca, dar nu atat de consolidata ca cea a marcilor germane, are o caracteristica foarte atragatoare – siguranta – dar nu este suficient. In Europa, S80 are cu adevarat succes pe piata din Rusia, dar cam atat. Nu este o pierdere de bani pentru Volvo, dar nici nu a reusit sa se impuna cum ar fi dorit suedezii.
Volvo S80 a avut intotdeuna o misiune grea pe piata, pentru ca segmentul in care activeaza este unul dominat de multi ani de germani. Volvo are imagine de marca, are o caracteristica foarte atragatoare – siguranta – dar nu este suficient. In Europa, S80 are cu adevarat succes pe piata din Rusia, dar cam atat. Nu este o pierdere de bani pentru Volvo, dar nici nu a reusit sa se impuna cum ar fi dorit suedezii. Acum, S80 a primit un facelift, care consta in modificari minore din punct de vedere estetic, desi designerii constructorului atrag atentia ca schimbarile sunt minore doar la o privire sumara. In realitate, chiar si cei ce stiu bine cum arata modelul S80 vor avea probleme in a observa diferentele. S-au modificat doar detalii si unele elemente au fost subliniate discret cu mici bare cromate. Cam atat. In plus, la interior, unele comenzi au fost usor retusate estetic, volanul a fost inlocuit cu unul mai modern si se ofera noi combinatii de culori atat la nivelul plansei de bord, cat si la nivelul tapiteriei scaunelor, dar nu exista diferente majore. Platforma tehnica a fost si ea modificata, iar inginerii sustin ca masina este mult mai placuta la condus si ofera un raspuns mai bun la condusul rapid. Suedezii ofera, standard, suspensii setate pentru confort, dar optional se poate comanda o setare mai dura, pentru cei a caror prioritate este placerea de a conduce in forta. Daca la nivel de design faceliftul nu este prea evident, la nivel tehnic s-a progresat mult. Asta pentru ca modelul Volvo S80 va putea fi comandat cu un nou motor turbodiesel, oferit in doua versiuni de putere. Este vorba despre o unitate de 2,4 litri, care dezvolta 205 CP si 420 Nm si al carei consum mediu este de doar 6,2 litri/100 km, valoare record – spun suedezii – pentru o masina din acest segment, la acest nivel de putere. Daca potentialul client nu considera necesara o putere de 205 CP, Volvo ii poate pune la dispozitie acelasi motor, dar in versiunea de 175 CP si tot 420 Nm. In cazul acestei versiuni consumul mediu este de doar 5,8 l/100 km. Cei de la Volvo stiu (si spun) ca in segmentul berlinelor de clasa mare, fidelizarea este o carcateristica de baza. Adica este greu sa “furi” clientii altei marci. Incercarea suedezilor nu pare insa sa aiba sanse reusita in fata modelelor BMW Seria 7, Audi A6 sau Mercedes E-Klasse. Pur si simplu Volvo nu ofera ceva care sa nu se regaseasca la aceste modele, chiar daca in comunicatul de presa se spune ca modelul S80 cu facelift trebuie condus pentru a-si impresiona soferul. Voi ce credeti? De ce Volvo S80 nu este deloc la nivelul modelelor germane in preferintele clientilor? Ce ii lipseste?Acum, S80 a primit un facelift, care consta in modificari minore din punct de vedere estetic, desi designerii constructorului atrag atentia ca schimbarile sunt minore doar la o privire sumara. In realitate, chiar si cei ce stiu bine cum arata modelul S80 vor avea probleme in a observa diferentele. S-au modificat doar detalii si unele elemente au fost subliniate discret cu mici bare cromate. Cam atat. In plus, la interior, unele comenzi au fost usor retusate estetic, volanul a fost inlocuit cu unul mai modern si se ofera noi combinatii de culori atat la nivelul plansei de bord, cat si la nivelul tapiteriei scaunelor, dar nu exista diferente majore.
Platforma tehnica a fost si ea modificata, iar inginerii sustin ca masina este mult mai placuta la condus si ofera un raspuns mai bun la condusul rapid. Suedezii ofera, standard, suspensii setate pentru confort, dar optional se poate comanda o setare mai dura, pentru cei a caror prioritate este placerea de a conduce in forta.
Volvo S80 faceliftDaca la nivel de design faceliftul nu este prea evident, la nivel tehnic s-a progresat mult. Asta pentru ca modelul Volvo S80 va putea fi comandat cu un nou motor turbodiesel, oferit in doua versiuni de putere. Este vorba despre o unitate de 2,4 litri, care dezvolta 205 CP si 420 Nm si al carei consum mediu este de doar 6,2 litri/100 km, valoare record – spun suedezii – pentru o masina din acest segment, la acest nivel de putere. Daca potentialul client nu considera necesara o putere de 205 CP, Volvo ii poate pune la dispozitie acelasi motor, dar in versiunea de 175 CP si tot 420 Nm. In cazul acestei versiuni consumul mediu este de doar 5,8 l/100 km.
Volvo S80 faceliftCei de la Volvo stiu (si spun) ca in segmentul berlinelor de clasa mare, fidelizarea este o carcateristica de baza. Adica este greu sa “furi” clientii altei marci. Incercarea suedezilor nu pare insa sa aiba sanse reusita in fata modelelor BMW Seria 5, Audi A6 sau Mercedes E-Klasse. Pur si simplu Volvo nu ofera ceva care sa nu se regaseasca la aceste modele, chiar daca in comunicatul de presa se spune ca modelul S80 cu facelift trebuie condus pentru a-si impresiona soferul.
Voi ce credeti? De ce Volvo S80 nu este deloc la nivelul modelelor germane in preferintele clientilor? Ce ii lipseste? Doar imaginea?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.