Criza financiara mondiala a decimat in 2008 vanzarile producatorilor auto, iar inasprirea conditiilor de creditare a ingreunat finantarea operatiunilor zilnice ale acestora, determinandu-i pe multi sa inchida fabrici sau sa faca disponibilizari masive.

Piata auto in 2008: Sub semnul crizei financiare mondialeCa urmare a problemelor economice globale grave, criza din sectorul auto s-a propagat rapid in Europa. Astfel, la inceputul lunii decembrie, presedintele francez Nicolas Sarkozy a anuntat un plan de relansare pentru economia franceza de 26 miliarde euro, din care 1,5 miliarde euro sunt destinati industriei de automobile, sector vital pentru Franta.

Ca reactie la efectele negative ale crizei, Renault, al doilea producator auto din Franta dupa PSA Peugeot Citroen, a anuntat la inceputul lunii decembrie ca va concedia 6.000 de persoane in Europa, dintre care 4.900 in Franta, si ca va inchide mai multe uzine timp de cateva saptamani in aceasta luna. De asemenea, Renault a convocat in 3 decembrie sindicatele, ca sa analizeze un plan de reducere temporara a activitatii in Spania, potrivit NewsIn.

Tot ca raspuns la criza financiara, producatorul auto francez Peugeot anuntase la sfarsitul lunii noiembrie ca va concedia 2.700 de angajati. Recent, grupul si-a revizuit in scadere estimarile pentru marja operationala din 2008, de la 3,5% la 1,3%, ca urmare a accelerarii deteriorarii pietelor auto la nivel mondial.

Citeste articolul integral pe Wall-Street.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.