Ford atrage vizitatorii prin noul Focus RS, care ar trebui sa se instaleze imediat pe primul loc in preferintele dependentilor de hothatch-uri.

Paris 2008: Ford arunca in lupta regele hothatch-urilorFord are cu ce sa atraga atentia la Paris, dar majoritatea celor care viziteaza standul trec repede pe langa noua Fiesta si pe langa noul Ka pentru a ajunge rapid la noul Focus RS, masina care anunta o totala lipsa de plictiseala la volan. Adevarul e ca RS arata impresionant si chiar daca culoarea de prezentare nu este poate pe placul tuturor, ea are meritul de a pune in valoare detaliile excelente ale masinii. Adica uriasa grila neagra din spoilerul fata, blocurile optice pe fond negru, pasajele rotilor, pragurile si masivul difuzor de aer care inglobeaza doua tevi de esapament. O mentiune speciala pentru eleronul mare, tot negru, care nu pare deloc exagerat daca este raportat la agresivitatea generala a masinii.

Paris 2008: Ford arunca in lupta regele hothatch-urilorMotorul este, la baza, acelasi de pe Focus ST. Cu 5 cilindri, de 2,5 litri si supraalimentat, dar ca urmare a modificarilor suferite la nivelul electronicii, admisiei, evacuarii si turbinei dezvolta 300 CP, fata de 225 CP cat livreaza pe ST.

Paris 2008: Ford arunca in lupta regele hothatch-urilorInginerii Ford spun ca au luat un calcul un sistem de tractiune integrala pen RS, dar au ales in final ca masina sa fie una cu tractiune fata. Asta din doua motive. In primul rand, RS-ul este mai usor fara sistemul de tractiune integrala, iar in doilea rand modificarile operate trenului de rulare si in special puntii fata faca posibila transmisterea eficienta la sol a celor 300 CP si 410 Nm.

Puntea fata se bazeaza tot pe o configuratie McPherson, dar inginerii au modificat unele repere in asa fel incat a rezultat RevoKnuckle - sistem despre care oficialii Ford spun ca va transmite eficient cuplul la sol si nu va afecta directia. Tot de acest aspect are grija si un diferential cu alunecare limitata.

Discurile de frana au un diametru mai mare si impreuna cu pneurile performante care incalta jante de 19 inch promit distante excelente de franare.

Acceleratia 0-100 km/h se face in sub 6 secunde.

Paris 2008: Ford arunca in lupta regele hothatch-urilorFord spune ca manevrabilitatea lui Focus RS a fost testata fara ESP si asta pentru ca RS sa fie o placere la condus datorita raspunsului natural al masinii si nu din cauza electronicii. Masina are in serie ESP, dar inginerii Ford spun ca acesta este un element de siguranta si atat.

Paris 2008: Ford arunca in lupta regele hothatch-urilor

In standul Ford poate fi vazut si noul Ka. Masina arata bine la exterior, se vede legatura stransa cu designul Fiestei, iar la interior se remarca designul placut al plansei de bord, dar si lipsa de spatiu pentru cap, pentru pasagerii locurilor din spate, in cazul in care acestia sunt ceva mai inalti.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.