Renault nu produce doar masini accesibile ci si blindate inaccesibile.

Pe langa multimea de modele pe care le produce pentru publicul larg, Renault mai are si alte activitati. Francezii produc si camioane, dar nu despre asta e vorba.

Un altfel de Renault - nu il poti cumpara, dar nici nu il poti distruge!Renault are si o gama de vehicule militare. Camioane, amfibii, blindate si ... un Humvee. Nu e vorba despre un Humvee american ci unul francez, produs de Renault. Masina se numeste Sherpa si se afla in dotarea armatei franceze.

Mastodontul este un all-terrain ce poate beneficia de diferite grade de blindaj si poate fi dotat cu armament usor pentru interventii in viteza.

Un altfel de Renault - nu il poti cumpara, dar nici nu il poti distruge!Sherpa este disponibil in doua versiuni: una complet carosata - Sherpa 2 - care ofera 4 locuri si una numita Sherpa 3, un pick-up cu doar doua locuri. Greutateaa masinii (daca ii putem spune asa)este de aproape 10 tone, iar cu incarcatura poate ajunge la 13 tone.

Motorul care propulseaza acesta masa imensa este un turbodiesel cu 4 cilindri, care dezvolta 215 CP la doar 2.300 rpm. Si chiar daca e vorba de un vehicul militar, propulsorul masinii respecta normele de poluare Euro 4.

Un altfel de Renault - nu il poti cumpara, dar nici nu il poti distruge!Sherpa ajunge la o viteza maxima (pe teren neaccidentat) de 120 km/h, iar la 70 km/h poate parcurge peste 800 km cu un singur plin. E adevarat ca rezervorul are o capacitate de 200 litri. Cutia de viteze este una automata cu 6 trepte, iar franele, cu discuri pe ambele punti, dispun de sistem ABS. Masina vine bineinteles si cu un compresor integrat pentru ca altfel ar fi putin dificil de umflat pneurile montate pe jante de 22 de inch.

Cum francezii se pare ca nu au acelasi simt al afacerilor ca americanii, Sherpa a ramas si va ramane un vehicul strict militar.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.