Un drive test cu una dintre avantajoase compacte in 3 usi din Romania: Kia pro cee'd.

Kia cee'd a confirmat deja pe piata din Romania, depasind asteptarile importatorului, situatie regasita de altfel la nivelul intregii Europe. Deja in Romania termenul de asteptare este de doua luni (daca se vrea un nivel de echipare cu optionale si/sau o culoare care nu este pe stoc), uzina de la Zilina (Slovacia) abia reusind sa faca fata comezilor.

Drive test Kia pro cee'd - Este sau nu cea mai avantajoasa compacta in 3 usi?Acum aproximativ doua luni Kia a lansat in Romania si modelul in 3 usi - pro cee'd. Daca cee'd este alegerea familistilor, sau a celor cu simt practic mai dezvoltat, pro cee'd promite sa cucereasca tinerii si in general pe cei ce apreciaza designul. Kia cee'd arata foarte bine, dar pro cee'd arata si mai bine - pentru cei ce-si doresc o forma mai sportiva - care, chiar daca are emblema Kia, atrage atentia in trafic. Pana la cee'd chiar nu-mi imaginez ce model Kia ar fi fost admirat in trafic (ma refer la conotatiile pozitive).

Nu e de mirare ca designul lui pro cee'd este pur si simplu extrem de reusit. Masina nu are in comun cu modelul in 5 usi decat capota si aripile fata, restul fiind desenat in asa fel incat sa placa si sa sugereze dinamica. Desigur, designul este un aspect foarte subiectiv, dar la pro cee'd eu chiar nu am gasit ceva - un element, un reper, o linie - care sa nu-mi placa.

Masina este mai lunga cu aproximativ 15 cm fata de cee'd, acest aspect fiind unul benefic pentru silueta (pro cee'd arata cel mai bine din lateral si din lareral spate) si pentru tinuta de drum.

Masina testata dispune de motorul pe benzina de 1,4 litri, care dezvolta 109 CP, iar nivelul de echipare este Best - adica ABS cu EBD, geamuri si oglinzi electrice, MP3 cu posibilitate conectare iPod, volan reglabil, cotiera, aer conditional manual etc. Acesta este poate cel mai indicat nivel de echipare pentru bugete reduse (11.565 euro TVA inclus - disponibil doar cu acest motor de 1,4 litri).

Drive test Kia pro cee'd - Este sau nu cea mai avantajoasa compacta in 3 usi?Motorul dezvolta 109 CP, dar la prima vedere "caii" par sa nu fie chiar toti acolo. Este doar o impresie. Ei sunt acolo, dar sa nu va asteptati sa-i livreze in regim de diesel. Motorul este unul de turatie si daca nu este turat poate sa dezamageasca. Puterea maxima este dezvoltata la 6.200 rpm, iar cuplul de 137 Nm este dezvoltat la 5.000 rpm, de accea motorul pare destul de moale pana pe la 4.000 rpm, intr-o accelerare puternica. La depasiri este obligatoriu sa retrogradezi, altfel reactia este slaba - mai ales in treapta a cincea. Oricum, zgomotul nu este exagerat in ture, asa ca motorul nu da impresia ca este solicitat excesiv. Acceleratia 0-100 km/h se face in 11,4 secunde, iar viteza maxima este de 187 km/h.

Drive test Kia pro cee'd - Este sau nu cea mai avantajoasa compacta in 3 usi?Un alt punct forte al masinii, pe langa design, este suspensia. Se simte de parca cei de la Kia au vrut sa faca un compromis intre confort si sport - in parti egale, iar apoi au mai adaugat o parte din "sport". Suspensia spate independenta si duritatea de ansamblu a acesteia fac din pro cee'd o masina care te provoaca sa intri mai agresiv in viraje. Ajuta si directia precisa, tare si cu un feedback excelent. Desigur, reversul este ca, daca denivelerile devin mai pronuntate, pasagerii vor fi zguduiti serios, iar soferul va reduce automat viteza - in situatii in care intr-o alta masina nu ar simti neaparat nevoia sa faca asta.

Drive test Kia pro cee'd - Este sau nu cea mai avantajoasa compacta in 3 usi?Despre interior - numai de bine. Am mai auzit pareri conform carora interiorul lui pro cee'd tinde spre premium. Mie nu mi-a lasat impresia ca ar fi asa. Nu este premium, dar este in asa fel facut incat nu deranjeaza cu nimic din punct de vedere al calitatii. Si mai ales nu-ti lasa deloc impresia ca daca ai dat putini bani pe masina asta se vede la interior. Totul este corect asamblat, materialele sunt placute la atingere - mai putin partea de deasupra ceasurilor de bord care este din plastic dur.

Spatiul interior este la un nivel foarte bun, chiar si in spate, in ciuda a doar 2 usi si a plafonului mai plonjat. Accesul in spate se face - evident - mai dificil decat la versiunea in 5 usi, dar nu mai dificil decat la alte hatch-uri in 3 usi.

Sunt si cateva dejavantaje: masina este cam joasa si sunt sanse mari ca partea inferioara a spoilerului sa se propteasca din cand in cand in borduri. La fel, trebuie avut grija si in cazul pragurilor. Portierele mari permit un acces facil, chiar si in spate, dar au nevoie de spatiu la deschidere. Asadar, trebuie atentie la parcarile in locuri inguste.

Cel mai ieftin pro cee'd, exact cel testat, costa 11.565 euro cu TVA inclus, dar preturile ajung pe la 18.000 de euro daca se opteaza pentru propulsorul diesel de 2 litri (140 CP) si cam toate optionalele din lista.

Autor: Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.