Deocamdata, cei de la BMW nu mizeaza prea mult pe tehnologia hibrid pentru modelele de mare serie, ci s-au orientat spre alte solutii pentru a oferi masini mai economice si mai putin poluante. Tehnologii foarte sofisticate, dar care au avantajul de a combina economia cu ceva ce pare opusul economiei si anume cresterea performantelor dinamice.
Tehnologiile despre care vorbim, grupate sub denumirea EfficientDynamics, se refera la o serie de solutii tehnice de reducere a consumului de combustibil si, implicit, a emisiilor de noxe concomitent cu imbunatatirea performantelor.
Cele mai importante sisteme ale programului EfficientDynamics sunt:
- Pneuri cu rezistenta redusa la rulare. Acestea opun mai putina rezistenta la rularea masinii si reduc din necesarul de putere a motorului pentru a mentine o anumita viteza.
- Servodirectie electrica. Aceasta se bazeaza pe un sistem electric si consuma putere doar cand este manevrat volanul. Inginerii au reusit sa faca in asa fel incat precizia si feeling-ul directiei (un plus traditional la BMW) sa nu fie deloc afectate.
- Recuperarea energiei dezvoltate la franare - Sistem care stocheaza energia pierduta in mod normal in timpul franarii pentru a nu mai solicita doar motorul sa produca tot curentul necesar (prin intermediul alternatorului).
- Functia Auto Start/Stop. Aceasta functie opreste practic motorul cand masina stationeaza in trafic sau la semafor. Motorul este pornit instantaneu cand soferul cupleaza o treapta de viteza.
Drive-test-ul, care avut loc la dealer-ul MHS Motors, a fost completata de o prezentare foarte interesanta, din partea oficialilor turneului BMW Drive What's Next Tour, turneu de promovare a tehnologiei EfficientDynamics.
Am aflat ca fiecare din solutiile prezentate mai sus reduc consumul si emisiile de CO2 cu anumite procente. Unele in masura mai mare, altele in mai mica masura. Totusi, "tehnologia" care pune cel mai mult in valoare economia de combustibil (15%) este.... stilul de conducere, care tine doar de sofer.
Consumurile prezentate pentru diferite modele (in cazul Seriei 1, de exemplu, se poate ajunge la o economie de peste 1 litru/100 km, la nivelul consumului mediu) tin strict de acesta variabila - stilul de conducere. Sigur, se poate spune ca prea putini dintre soferii de BMW adopta un stil de conducere "la consum". E adevarat, dar pe de alta parte intre o masina cu aceste tehnologii si una fara, va exista o diferenta, indiferent de stilul de condus.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro