La inceput toata lumea a privit cu suspiciune un SUV cu sigla Porsche, dar constructorul german a aratat ca stie la fel de bine sa faca si altceva decat 911.

Porsche a reusit! Poate oare si Ferrari sa faca la fel?Proiectul comun Porsche/Volkswagen prezentat acum mai multi ani, proiect din care au iesit pe piata Porsche Cayenne si Volkswagen Touareg, a provocat interes dar si consternare in lumea auto. Volkswagen este un constructor de volum asa ca produce ceea ce cere piata, deci nu a mirat pe foarte multi ca au vrut sa faca un SUV, cand era evident ca piata absorbea SUV-uri pe banda rulanta. Cu Porsche este insa altceva. Intotdeauna a facut masini sport, foarte bune, fara a renunta la traditie. Porsche e genul de masina care pur si simplu nu poate sa nu impresioneze. Ceva la genul ca poate preferi altceva, dar nu ai cum sa nu recunosti ca masinile Porsche sunt intr-o liga aparte.

Porsche a reusit! Poate oare si Ferrari sa faca la fel?Cand au anuntat ca fac un SUV, cei de la Porsche erau constienti ca fac un pariu riscant. Era posibil ca SUV-ul lor sa nu aiba deloc succes si mai mult, chiar sa-si deterioreze imaginea de marca. N-a fost ins adeloc asa. Cayenne a prins imediat de la lansare, s-a dovedit extrem de profitabil si....Porsche tocmai a anuntat ca tocmai a produs exemplarul cu numarul 200.000. Un numar foarte mare, daca ne gandim ca modelul Cayenne este totusi o masina premium, cu un pret pe masura. Cel mai ieftin costa la noi 47.380 euro, fara TVA, iar cel mai scump - Cayenne Turbo - ajunge la 95.576 euro, fara TVA.

Asta ne face sa ne gandim...poate oare Ferrari sa faca acelasi lucru?! Sunt mai multe elemente comune, dar sunt si diferente. Ferrari este de asemenea un constructor foarte exclusivist, cu o traditie care nu are nimic de-a face cu SUV-urile. Pe de alta parte nu are nimic de-a face nici cu tractiunea integrala!

Si totusi, in ultimul timp se pare ca cei de la Ferrari analizeaza serios posibilitatea de a introduce in gama un SUV. Nu este nimic hotarat, deci e posibil sa nu vedem niciodata sigla calutului cabrat pe un SUV. Dar e la fel de posibil sa vedem (desi cei de la Ferrari au negat in mai multe randuri, nu foarte convingator, ca se gandesc la asa ceva). Sunt doua mari probleme insa cu un asemenea proiect pentru Ferrari. In primul rand, nu vor pierde la capitolul imagine?! In al doilea rand, nu au un sistem de tractiune integrala. Ar insemna sa-l dezvolte singuri sau sa-l preia de la altcineva si....asta duce tot la prima problema!

Voi ce credeti? Cum ar privi clientii si admiratorii marcii un SUV Ferrari?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.