De fapt, Lexus nu a inceput "razboiul" doar cu BMW, ci cu tot ce inseamna masina sport premium de clasa medie. Iar aici nu se prea poate vorbi decat de BMW M3, Audi RS4 si Mercedes C63 AMG, clasica tripleta care isi disputa fanii si performantele de mai multi ani. Cum Lexus joaca in aceeasi liga, premium, dar cu mai multi fani in Statele Unite decat in Europa, niponii s-au gandit sa atace exact modelele care le aduc capital de imagine celor trei constructori europeni. Asa ca au luat modelul IS, care dispune de una dintre cele mai bune platforme tehnice din clasa medie si l-au dotat cu un V8 de 5 litri, capabil sa furnizeze 400 CP si astfel a rezultat modelul IS-F.
Lexus IS-F, care va fi lansat se pare in mai multe tari europene anul viitor, vrea sa-si adjudece macar o cota semnificativa din piata dominata de cele trei modele germane. Ati observat deja ca motorul nu pare chiar in masura sa dea lectii nemtilor, toate cele trei modele germane avand puteri maxime mai mari. Niponii stiu asta si tocmai de accea spun ca au testat si finisat suspensiile si echilibrul general al masinii la un nivel care ii garanteaza lui IS-F ca poate sta in fata oricarei masini din clasa sa. IS-F se bazeaza pe sistemul VDIM (Vehicle Dynamic Integrated Management system) care este de fapt o retea ce controleaza sistemele electronice de siguranta activa. Practic, tot ce inseamna ABS, control de tractiune, program de stabilitate si diferential autoblocant este centralizat de un calculator care controleaza functiile acestor sisteme si interdependenta dintre ele.
Japonezii mai au un as in maneca. E vorba de trasmisia spate a lui IS-F, gestionata de o cutie DSS (Direct Sport Shift) cu 8 trepte. Aceasta, spun niponii, este o cutie automata care pastreaza intacta senzatia uneia manuale, timpul de trecere dintr-o treapta in alta fiind de 0,1 secunde.
Specificatiile tehnice sunt inca preliminare, deci mai e loc de imbunatatiri. IS-F accelereaza de la 0 la 100 km/h in sub 4,9 secunde, viteza maxima este limitata la 270 km/h, iar masina rezista la acceleratii laterale de pana la 0,9 G.
In ceea ce priveste aspectul lui IS-F, niponii si-au facut treaba exemplar. Agresiv, high-tech, cu prize mari de aer si modificari ce par a fi opera unui tuner, IS-F va atrage cu siguranta atentia pe soselele Europei, cu atat mai mult cu cat nici IS, sedanul din care deriva, nu este intalnit chiar la tot pasul. Totusi, poate au exagerat putin cu dispunerea pe verticala, doua cate doua, a celor patru tevi de esapament…
E clar ca modelul nu se va putea impune prea repede in preferintele europenilor, dar credeti ca, in viitor, are sansa sa o faca?
Aici aveti un clip video cu noul Lexus IS-F. Imaginile m-au facut sa cred ca la japonezi "drive-test" e acelasi lucru cu "drift-test".
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro