Auto 15 Iulie 2010 00:05
Afla de ce consumul real al masinii nu corespunde niciodata cu cel oficial. Procedura tehnica prin care este determinat consumul unei masini.

N-am auzit pana acum pe nimeni care sa se laude cu un consum mediu al propriei masini mai mic decat decat cel oficial, declarat de producator. Din contra, toti se plang de valori mai mari comparativ cu ce din fisa tehnica. Si este oarecum de inteles de ce masinile consuma in realitate mai mult decat spun producatorii. Motivul poate ca pare banal, dar justifica din plin cifrele optimiste din pliantele de prezentare – producatorii calculeaza consumul dupa standarde care nu reflecta realitatea.

Cum este calculat consumul oficial al unei masini
In primul rand, trebuie spus ca cifrele de consum oficiale NU sunt calculate pe strada, in trafic. Sunt stabilite in urma unor teste in laborator, procedurile fiind standardizate.

Astfel, masina este pusa pe un banc cu role si ruleaza simuland doua tipuri de regimuri de functionare. In primul test este simulata pornirea “la rece”, urmata de un circuit urban, pe parcursul caruia viteza maxima nu trece de 60 km/h. Pornirea la rece inseamna cu totul altceva decat ce intalnim in realitate. In testele de laborator inseamna pornirea motorului la o temperatura de 20 grade Celsius si apoi rularea (pe role) cu diferite viteze, dar nu mai mult de 60 km/h. Sunt facute 4 asemenea teste (consecutiv, pentru a “prinde” si plecarile cu motorul cald), fiecare incercare avand o durata de 195 de secunde. Apoi se face media valorilor de consum obtinute, rezultand consumul urban oficial.

Al doilea test presupune simularea unui parcurs extraurban, masina ruland cu diferite viteze, dar nu mai mult de 120 km/h, timp de 6 minute, in acest interval fiind simulate si cateva acceleratii/deceleratii. Valoarea obtinuta in urma acestui test devine consumul oficial extraurban.

Consumul mediu oficial este – evident – media intre consumul urban si cel extraurban. In cadrul acestor teste se calculeaza si emisiile de CO2 ale masinii – gazele sunt colectate intr-o punga speciala, iar apoi este analizata compozitia acestora.

Aceasta este procedura, standardizata, in urma careia se stabilesc nivelurile de consum ale masinilor pentru piata europeana. Ati realizat ca nu prea exista corespondenta in realitate, mai ales in ceea ce priveste consumul urban. Sunt multe zone din Europa in care, iarna, temperaturile n-au nici cea mai mica legatura cu valorile... Citeste articolul integral pe Motorstory.

Citeste si:
4 moduri inteligente prin care poți reduce consumul de energie...
4 moduri inteligente prin...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.