Un studiu britanic arata ca se investesc prea multi bani in masinile electrice, in conditiile in care acestea nu vor deveni atractive nici peste 15 ani.

Revista Engineering and Technology a facut un studiu prin care arata ca masinile electrice au multe probleme, nu sunt la momentul actual atractive pentru clienti, dar din punct de vedere tehnic nu vor fi nici peste 15 ani. Asta in conditiile in care multi producatori pregatesc modele electrice si se prefigureaza mai multe lansari anul viitor.

Jurnalistii britanici arata ca bateriile folosite pentru aceste masini sunt principala problema. La fel si pretul mare al maisnilor electrice, dar acesta este tot o consecinta a pretului bateriilor.

Actualele baterii nu evolueaza deloc sustinut in ceea ce priveste capacitatea de a alimenta o masina cu motor electric in asa fel incat sa se ajunga la o autonomie similara cu a modelelor cu propulsie clasica. Majoritatea modelelor propuse acum (concepte si de serie) vin cu autonomie in jurul a 200 km, mult prea putin pentru a fi tentante pentru cumparatori.
S-a calculat ca, pentru ca o masina electrica sa poata merge 600 km fara alimentare, cu o viteza medie de 120 km/h aceasta ar trebui sa aiba baterii de 1,5 tone, care ar ocupa un volum similar cu al unei masini compacte.

Specialistii sustin ca se fac eforturi pentru a mari performantele bateriilor in ceea ce priveste autonomia, dar evolutia este una mult mai redusa decat s-ar putea crede, astfel ca nici peste 15 ani s-ar putea sa nu aiba o autonomie convenabila.

Mai sunt si alte probleme
Autonomia redusa ar putea sa nu-i deranjeze pe cei care fac drumuri scurte, in oras. Se pare insa ca ceea ce producatorii nu spun este faptul ca nu se stie cum rezista aceste baterii la incarcari repetate. Pe de alta parte, producatorii stiu ca bateriile trebuie sa stea intre 20% si 80% din capacitate pentru a rezista cat mai bine in timp, dai ei prezinta autonomia de la "plin" la "gol".

Se spune ca problema timpului de incarcare ar putea fi rezolvata prin intermediul unor dispozitive de incarcare rapida, dar in acest caz durata de viata a bateriilor ar fi destul de redusa, poate 2 ani.
Nici statiile de schimbare a bateriilor goale cu unele incarcate nu reprezinta o solutie chiar atractiva, pentru ca acolo, in schimbul bateriei tale in stare buna ai putea primi una mai uzata, care nu rezista bine in timp si iti micsoreaza mult autonomia.

Cum bateriile au un pret destul de mare, ramane de vazut cum vor proceda constructorii cand vor trebui sa ofere garantie pentru aceste masini si bateriile lor.

Solutia celor care au publicat studiul este ca masinile electrice sa continue sa fie dezvoltate, dar pe termen mediu industria auto sa se concentreze pe dezvoltarea masinilor hibride si pe tehnologii de reducere a noxelor pentru motoarele conventionale.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.