Auto10 Iunie 2010

Lectura de 2 minute

Cititorii revistei britanice Autocar au fost rugati sa numeasca cel mai bun hothatch al tuturor timpurilor, in viziunea lor. Iar rezultatul este surprinzator.

Hothach-urile au fascinat inca de la aparitia conceptului si s-au impus rapid printre pasionatii de viteza si motorsport. Au creat un adevarat cult pentru hothatch-uri si foarte multe cluburi. Au aratat ca nu trebuie sa ai o multime de bani pentru a cumpara o masina puternica si rapida.

Dar care hothach a impresionat cel mai mult de-a lungul timpului? La aceasta intrebare au trebuit sa raspunda cititorii revistei Autocar. Poate va steptati ca pe primul loc sa iasa Golf-ul GTI, initiatorul si intemeietorul acestei clase, pe care a dominat-o (e adevarat ca nu constant) de-a lungul a 6 generatii.

Ei bine, nu Golf GTI a intrunit cele mai multe voturi, ci o "italianca" care a si facut istorie in raliuri. Si care a mizat pe ceea ce putine hothatch-uri utilizeaza astazi - tractiunea integrala. Iata rezultatul sondajului:

1. Lancia Delta HF Integrale.
Britanicii considera acest model ca fiind cel mai bun hothatch al tuturor timpurilor. Chiar daca este cel mai "in varsta" model din top 10, Lancia Delta Integrale (produsa intre 1979 si 1994, in diferite versiuni) a primit 14,3% din voturi, aproape dublu fata de modelul de pe locul 2. Masina este foarte populara in lume, datorita succesului avut in raliuri, dar si versiunea de strada venea cu performante foarte bune. Motor de 2 litri si 200 CP (au existat mai multe variante) si timpi de accelerare 0 - 100 km/h intre 5,7 si 6,9 secunde, plus o viteza maxima de peste 200 km/h sunt caracteristici bune si astazi.

2. Peugeot 205 GTI 1.6
.
Peugeot nu mai are deloc acelasi succes astazi cu versiunile GTI (RC) comparativ cu ceea ce era inainte. 205 GTI 1.6 a fost preferat de 7,9% dintre cei care au votat. Masina a fost produsa din 1984 pana in 1994 si a impresionat mult la vremea ei, datorita tinutei de drum. Motorul de 1,6 litri producea 105 CP, destul de putin pentru vremurile actuale, dar a contat foarte mult cum ajungea aceasta putere la asfalt, fara a fi filtrata de nici un fel de ajutor electronic. Ulterior motorul a fost modificat si a ajuns la 115 CP, iar apoi a fost montat un motor de 1,9 litri si 125 CP.

3. Ford Focus RS.
Nu vorbim insa de actuala generatie, ci de prima, produsa in 4.500 de exemplare, pe parcursul unui singur an, intre 2002 si 2003. Masina are un motor cu 4 cilindri, turbo, care produce 220 CP si 310 Nm, transmisia fiind asigurata catre puntea fata de o cutie manuala, cu 5 trepte. Acceleratai 0 - 100 km/h este posibila in 6,5 secunde, iar viteza maxima este de 238 km/h.

Creatorul segmentului, VW Golf GTI (prima generatie) s-a clasat pe locul 4, iar a doua generatie a fost clasat pe locul 9 in topul preferintelor britanicilor.

Iata si un comparativ intre Delta Integrale si BMW M3 (E30) facut de Fifth Gear



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.