Volkswagen a oferit francezilor o replica pe masura in segmentul hothatch-urilor de clasa mica.

Germanii au prezentat in detaliu caracteristicile noului VW Polo GTI, un hothatch deosebit de tentant, atat datorita performantelor, cat si solutiei economice prin care acestea sunt livrate. Dealtfel, noul Polo GTI este alaturi de Renault Clio RS principalul actor in clasa hothatch-urilor de clasa mica. Concurenta este deosebit de acerba intre cele doua modele, mai ales daca ne gandim ca, o clasa mai sus, noul Megane RS250 domina celebrul Golf GTI atat la nivelul performantelor cat si la pret.

VW Polo GTI vine cu o solutie inovatoare, adica ofera suficienta putere dintr-un motor mic, dar supraalimentat. Masina este echipata cu un propulsor de 1,4 litri, ajutat de un compresor mecanic si unul turbo sa produca 180 CP si 250 Nm intre 2.000 rpm si 4.500 rpm. Cum greutatea masinii este de aproximativ 1,1 tone, performantele dinamice sunt foarte bune. Acceleratia 0 - 100 km/h este posibila in 6,9 secunde, iar viteza maxima este de 228 km/h.

De cealalta parte, Renault Clio RS mizeaza pe o solutie clasica. Un motor mai mare, de 2 litri, fara supraalimentare. Este si mai puternic decat cel al germanilor, dar performantele sunt aceleasi. Motorul de 2 litri produce 200 CP la o turatie de vis pentru pasionati - 7.100 rpm. Pe de alta parte cuplul este mult mai mic, 215 Nm si este dezvoltat la o turatie mult mai mare - 4.500 rpm. Aceste lucru se datoreaza faptului ca motorul VW, desi mai mic este supraalimentat.

Performantele sunt la fel, cel putin la nivelul acceleratiei. Clio RS ajunge la 100 km/h in 6,9 secunde, exact ca si Polo GTI, iar viteza maxima este de 223 km/h.

La capitolul consum, Polo GTI domina autoritar, datorita cilindreei mai mici. Modelul francez are un consum mediu oficial de 8,3 litri/100 km in vreme ce hothatch-ul german are nevoie de doar 5,9 litri/100 km.

In privinta designului, lucrurile sunt asa cum s-ar astepta oricine cunoaste folosofia celor 2 constructori. Clio RS este putin mai exotic, dar nu chiar la nivelul lui Megane RS250, in vreme ce Polo GTI, pastreaza linia sobra cu care ne-a obisnuit. Fiecare model este insa individualizat de detalii care nu au cum sa scape pasionatilor de masini sport. Desigur, conteaza mult si nivelul preturilor celor doua masini, in Romania. Deocamdata nu se cunoaste pretul lui Polo GTI, dar rivalul sau francez este propus la un pret de 19.850 euro.

Tu ce preferi intre Polo GTI si Clio RS?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.