Francezii vin cu un hothatch mai puternic si mai ieftin, care ii poate pune serioase probleme legendei Golf GTI.

VW Golf GTIVW Golf GTI este hothatch-ul la care toti producatorii se raporteaza. Masina a inventat acest segment si ca urmare il domina de ani buni. Cand vine vorba de masini compacte, relativ ieftine si puternice, Golf GTI nu poate lipsi din fruntea listei.

Renault Megane RS250Pe de alta parte, Renault a insistat puternic in ultimii ani pe hothatch-uri si pe divizia Renault Sport. Francezii au reusit sa atinga performante excelente, umbrite insa uneori de designul nu tocmai inspirat al masinilor. Renault a invatat insa mai multe lectii, iar despre actualul Megane, mai ales versiunea coupe, nu s epoate spune in nici un caz ca nu arata bine. Linii puternice, care inspira forta, au fost preferate in locul celor discutabile ale generatiei anterioare.

Cat despre noul Megane RS250, toate testele au aratat ca masina este foarte apreciata pentru design, dar si pentru performante. De mai multe ori a fost comparat cu Focus RS, hothatch de 300 CP situat totusi in alta clasa. Una superioara. Megane RS250 i-a facut fata cu brio.

VW Golf GTILegenda Golf GTI pastreaza aspectul conservator, specific nemtilor, dar isi arata potentialul prin detalii atent studiate. Liniile rosii ale grilei frontale, zona inferioasa cu grila ampla si farurile specifice arata ca este vorba de modelul GTI. Partea din spate este identificata prin cele doua iesiri ale esapamentului si difuzorul de aer in care sunt incadrate.

Renault Megane RS250Renault nu are insa constrangeri legate de imaginea de marca, asa ca designerii au avut o liberate mult mai mare. Megane RS250 afiseaza un aspect mult mai "latin" cu o parte frontala dominata de acel spoiler din fibra de carbon inspirat din Formula1. Partea din spate, masiva, vine cu o singura iesire a esapamanetului, centrala, si un difuzor de aer mai evident ca prezenta fata de cel al Golf-ului GTI.

Renault Megane RS250La capitolul motorizari si performante, Megane RS 250 castiga detasat batalia. Hothatch-ul francez are un motor de 2 litri, turbo, care produce 250 CP/5.500 rpm si 340 Nm/3.000 rpm. Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,1 secunde si atinge o viteza maxima de 240 km/h. Consumul mediu oficial este de 8,4 litri/100 km.

VW Golf GTIDe cealalta parte, VW Golf GTI este echipat tot cu un motor de 2 litri trubo, care livreaza insa 210 CP/5.300 rpm si 280 Nm/1.700 - 5.200 rpm. Performantele sunt mai slabe, acceleratia 0 - 100 km/h fiind posibila in 6,9 secunde, cu viteza maxima de 240 km/h. Consumul mediu este de 7,3 litri/100 km, sensibil mai bun decat cel al modelului francez.

Momentul adevarului il constituie insa preturile, capitol la care Megane RS250 domina clar. Hothatch-ul francez are un pret de pornire de 22.600 euro (TVA inclus), iar VW Golf GTI costa incepand cu 25.000 euro (TVA inclus), cu 2.400 euro mai mult, in conditiile in care este depasit la nivel de performante de Megane RS250.

Asadar, se intrevede o lupta foarte stransa intre aceste doua hothatch-uri. Megane RS250 este mai performant si sensibil mai ieftin, dar Golf GTI vine cu traditia si comportamentul rutier extrem de echilibrat.

Tu ce model preferi? Si de ce?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.