Volkswagen a lansat Polo BlueMotion, cu un consum mediu extraordinar, dar nici Opel nu se lasa mai prejos.

Volkswagen impresioneaza cu noua sa gama BlueMotion. Cu modificari legate de aerodinamica, motoare, transmisii si electronica, Polo, Golf si Passat vor neaparat suprematia in clasele lor, la capitolul consum. Nici concurenta nu sta degeaba, dar valorile obtinute de VW sunt greu de atins.

VW Polo BlueMotionPolo BlueMotion este considerat de germani ca fiind cel mai economic model cu 5 locuri din lume si pana la proba contrarie chiar este. Motorul este un TDI de 1,2 litri care dezvolta 75 CP si permite o viteza maxima de 173 km/h. Autonomia teoretica a masinii este de 1.363 km, rezervorul avand o capacitate de 45 de litri. Consumul mediu al masinii este de 3,3 l/100 km (87 grame CO2/km).

VW Polo BlueMotionValoarea este posibila datorita modificarilor operate la sistemul electronic de gestiune a motorului, dar si sistemului Stop/Start. In plus, masina, a carei greutate este de doar 1.080 kg, a fost coborata cu 10 mm, iat spoilerul fata este usor redesenat, din considerente de aerodinamica. Exista si un sistem de recuperare a energiei dezvoltate la franare, iar podeaua a fost redesenata pentru a permite curgerea mai usoara a aerului. Ansamblul de modificari este completat de jantele de 15 inch incaltate cu pneuri speciale, cu rezistenta redusa la frecare.

Opel Corsa ecoFlexDe cealalta parte, Opel a adus imbunatatiri modelului ecoFlex, care intial era creditat cu un consum mediu de 4,1 l/100 km (109 grame CO2/km). Acum, modelul germanilor a primit niste upgrade-uri care au permis reducerea consumului mediu la doar 3,7 l/100 km (98 grame CO2/km). Opel nu a reusit sa bata consumului lui Polo BlueMotion, dar noul Corsa ecoFlex reprezinta un mare plus, avand in vedere ca s-a reusit valoarea de 3,7 l/100 km in conditiile in care puterea propulsorului de 1,3 litri CDTI a crescut de la 75 CP la 90 CP.

Opel Corsa ecoFlexOpel a apelat la aceleasi solutii, logice dealtfel, ca si VW. Corsa ecoFlex este mai usoara decat versiunea din care deriva, electronica motorului este modificata, garda la sol a scazut cu 20 mm, iar rapoartele cutiei sunt mai lungi.

Asadar exista doua optiuni. Fie Polo cu un consum mai mic cu 400 grame/km, fie Opel cu un motor cu 15 CP mai puternic. Depinde de prioritatile si preferintele fiecaruia.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.