Kia prezinta un sistem revolutionar care utilizeaza puterea vantului pentru a reduce cu valori impresionante consumul de carburant.
Kia Aero SoulCoreenii nu au prezentat un model nou, ci doar un sistem pe care l-au aplicat deocamdata pe nou-lansatul Soul, rezultatele fiind excelente. Practic, masina a fost echipata cu un al doilea hayon, suprapus peste cel obisnuit, acesta avand insa capacitatea de a se ridica automat, scopul fiind acela de a folosi puterea vantului pentru a propulsa masina. Sistemul este eficient atunci cand masina circula la viteze de croaziera, iar vantul din spate are o anumita viteza. In acest caz, senzorii montati in spoilerul spate comanda ridicarea hayonului suplimentar, iar masina va rula impinsa de vant. In acest caz, consumul de carburant scade cu pana la 25%, iar emisiile de CO2 sunt reduse cu pana la 40 de procente.
Kia Aero SoulModelul Aero-Soul, asa cum a fost botezat acest concept, dispune si de un fel de placa speciala, plasata in partea frontala, care coboara automat, in momentul in care soferul franeaza, intrand in contact cu asfaltul. Acest dispozitiv, pe langa faptul ca scurteaza distanta de franare, genereaza o economie de combustibil de pana la 10% si o reducere a emisiilor de noxe cu pana la 15%. Inginerii spun ca in conditii perfecte, adica coborare si vant din spate, Kia Aero-Soul aproape ca nu consuma deloc carburant si nici nu emite CO2.
Sistemul poate fi comandat deocamdata doar pentru modelul Soul, dar dupa data de 31 martie 2010 acesta va putea fi instalat pe toate modelele marcii, inclusiv pe cele mai vechi, eventual scoase din productie intre timp.
Hyundai prezinta un nou Papamobil!
Destinat liderilor politici - dar in special celor religiosi - din lumea intreaga, proiectul celor de la Hyundai vrea sa demonstreze ca si acestia pot face economie de combustibil, reducand in acelasi timp emisiile de noxe, fara sa renunte la cerintele speciale pe care le au de la o masina adecvata prestantei care vine odata cu functia.
Hyundai i10 ProjectAstfel, coreenii de la Hyundai propun un automobil special, bazat pe cel mai mic model din gama – Hyundai i10. Partea din spate a fost modificata si transformata intr-o celula blindata, din interiorul careia liderii politici si/sau religiosi pot saluta multimea de admiratori fie stand jos, pe scaunul cu reglaje electrice, fie in picioare. Tapiteria de piele a fost inlaturata de pe toate componentele interiorului fiind inlocuita cu una ecologica, confectionata de calugarii din localitatea indiana Utta Bullacs si cunoscuta sub numele de “holy sheet”.
Motorul acestei masini speciale este unul pe benzina, de 1,2 litri, emisiile de CO2 fiind de doar 119 grame/km.
Cei de la Kia spun ca primul vehicul de acest fel va fi oferit unui german care traieste in acest moment in Italia.
Divizia de proiecte speciale a constructorului corean Hyundai mai planuieste lansarea unei limuzine de 10 metri, construita tot pe baza modelului i10 si destinata lui Ben Datroof, leader-ului formatiei olandeze Pork Pie.
Seat ofera o un nou sistem care poate reduce consumul
Seat Aero TontoSpaniolii ofera un nou accesoriu pentru noua Ibiza Ecomotive, acesta fiind destinat sa reduca consumul (extraurban) de la 3 l/100 km la valoarea de 2,9 l/100 km. Aceasta performanta este realizata cu ajutorul unui dispozitiv elice, montat pe plafonul masinii, in partea din spate, care foloseste curentul de aer din timpul deplasarii pentru a genera eletricitatea necesara sistemelor masinii, eliberand astfel propulsorul masinii de aceasta functie. Inginerul spaniol care a inventat acest sistem, Santos Inocentes, spune ca la o viteza de 5 km/h sau mai mult, turbina genereaza suficinet curent pentru faza mica a sistemului de iluminare. Sub aceasta viteza curentul electric este suficient pentru semnalizatoare si lumina de bord, iar pentru a putea utiliza si faza lunga fara a solicita bateria si alternatorul masinii este nevoie de o viteza de peste 40 km/h.
Sistemul se numeste Aero-Tonto, iar inginerii condusi de Santos Inocentes lucreaza acum la o versiune mai performanta, cu 8 elice, care va putea furniza elergie electrica pentru toate componentele masinii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.