Cam peste tot in lume, politia foloseste tehnica "locala", adica masini de volum, produse in tara respectiva.
Acest lucru este valabil insa pentru majoritatea politistilor, dar nu pentru toti. Mai sunt si unii privilegiati, care pun mana pe cate un bolid mai aparte, cu scopul principal de a opri vitezomanii incapatinati, aflati la bordul unor masini prea puternice pentru masinile normale ale politiei. Si cum politistilor nu prea le place sa fie "umiliti" pe autostrazile pe care ar trebuie sa le pastreze sigure, oamenii legii se doteaza (mai cu bani, mai din donatii) cu bolizi capabili sa tina ritmul.
Iata cateva din "bijuteriile" politistilor de la circulatie.
Oamenii legii din Marea Britanie au primit de curand cateva exemplare Mitsubishi Lancer EVO X, care vor patrula pe autostrazi alaturi de modelele EVO VIII si EVO IX, aflate de cativa ani in slujba legii. Cu un motor de 2 litri, turbo, care dezvolta 295 CP si cu tractiune integrala, EVO-urile X au toate sansele sa se descurce onorabil, indiferent de masina pe care o urmaresc.
Germanii nu au limita de viteza pe o buna parte din autostrazi, asa ca trebuie sa se descurce cum pot cand vor sa opreasca pe cineva, care fuge de politie cu viteza... legala. Din fericire, "Polizei" au la dispozitie cateva masini Porsche, dar si un bolid tunat. Este vorba de un Mercedes CLS, preparat de Brabus in cadrul programului "Tune it Safe!", program care vrea sa incurajeze tuning-ul responsabil si legal. CLS-ul Brabus este de fapt modelul Rocket, adica un supercar cu motor V12, biturbo, care dezvolta 730 CP si atinge o viteza maxima de 360 km/h. Cam ce masina ar trebui sa ai, ca sa-ti treaca prin gand ca poti depasi acest bolid?
Americanii sunt... americani. Adica prefera un muscle-car preparat special pentru ei, cu care ar trebui sa se descurce in mai multe feluri. Adica, daca Dodge-ul Charger nu face fata vreunui bolid european in linie dreapta (si sunt sanse sa fie asa), politistii americani vor organiza niste filtre si daca tot nu pot opri "infractorul" vor face cumva sa se apropie de el si sa-l impinga "discret" de pe drum, cu ajutorul acelor bull-bar-uri speciale montate in partea din fata. Modelele politiei sunt echipate cu V8-ul Hemi de 5,7 litri si 340 CP. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 5,5 secunde, iar viteza maxima este de 240 km/h.
Americanii sunt - se pare - atat de multumiti de Charger-ele lor incat in acesta vara au furnizat o flota si politiei din Kuweit.
Politistii italieni au parte de un tratament special din partea celor de la Lamborghini. Dupa ce au primit in 2004 un Gallardo cu care au parcurs peste 140.000 km, politistii din Roma au receptionat de curand noul Gallardo LP 560-4 a carui putere maxima este de 560 CP. Masina este capabila sa ajunga la o viteza maxima de 325 km/h si accelereaza pana la 100 km/h in 3,7 secunde. In plus, bolidul este dotat si cu un compartiment refrigerat pentru transportul in mare viteza, intre spitale, al organelor pentru transplant.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Startup-ul românesc care a construit cea mai performantă aplicație din Europa
Sursa: start-up.ro
-
Rezultate financiare ING Bank: chiar dacă inflația a crescut, banca a dat mai...
Sursa: futurebanking.ro
-
Restructurări în retail: Benetton se pregătește să închidă 500 de magazine
Sursa: retail.ro
-
Bogdan Antonescu, climatolog: „riscurile extreme din viitor pentru București”
Sursa: green.start-up.ro
-
Musaca de cartofi: rețeta tradițională românească cu un gust desăvârșit
Sursa: garbo.ro
-
Cine a fost Elisabeta Rizea: Eroina căreia Securitatea i-a smuls părul
Sursa: kudika.ro
-
China lovește Statele Unite unde îi doare pe americani: La comerțul cu...
Sursa: wall-street.ro