A trecut deja ceva timp de cand am avut parte de primele ninsori la munte si curand le asteptam si in zonele joase, chiar daca acum este inca destul de cald. Evident, si iarna trebuie sa circulam si mai ales in acest anotimp nu vrem deloc sa avem probleme cu masina. Pentru a evita eventualele probleme trebuie sa tinem cont de cateva lucruri si se ne inspectam putin masinile. Iata cateva sfaturi:
- Verificati calitatea antigelului din instalatia de racire. Trebuie sa aveti in vedere ca temperaturile pot cobori destul de mult, chiar daca pentru perioade nu prea lungi, iar antigelul trebuie sa reziste acestor temperaturi fara sa inceapa sa inghete. Daca aveti o masina relativ noua trebuie sa stiti ca aceasta vine cu antigel corect dozat in instalatia de racire. In schimb, daca pe parcursul verii ati avut probleme si ati mai completat cu apa, trebuie sa verificati pana la ce temperatura rezista lichidul din instalatie.
- Verificati sistemul de incalzire. Aspect foarte important, daca ramaneti inzapeziti. pentru ca asa va puteti incalzi. In aceeasi idee, cand plecati undeva este de preferat s-o faceti cu rezervorul masinii plin, pentru a beneficia de caldura cat mai mult timp. De asemenea, verificati functionarea dezaburitorului lunetei si umpleti vasul pentru spalatorul de parbriz cu lichid adecvat, de iarna.
- Verificati franele. Acestea trebuie sa functioneze ireprosabil si sa nu fie uzate. Daca placutele uneia dintre roti sunt foarte uzate, masina nu va frana liniar si puteti avea surpriza unui derapaj lateral la o frana mai puternica pe zapada.
- Verificati toate lichidele masinii. Ideal pentru motor ar fi sa schimbati uleiul cu unul de iarna, cu o consistenta mai putin vascoasa. De asemenea, trebuie verificat si uleiul de transmisie, nu doar cel al motorului.
- Verificati esapamentul. Iarna mergeti cu geamurile inchise. Este de asemenea posibil sa ramaneti inzapeziti, cu esapamentul poate ingropat in zapada. In aceasta situatie este posibil ca gazele de esapament sa patrunda in masina. Pentru a evita acesta situatie foarte periculoasa, verificati toba de esapament si toata coloana dintre aceasta si galeria de evacuare.
- Nu in ultimul rand, verificati instalatia electrica. In primul rand bateria, care va fi mult mai solicitata iarna, dar si restul instalatiei. Asta pentru ca sunt sanse mari sa mergeti cu multi consumatori in functiune in acelasi timp - farurile de ceata, stergatoarele, instalatia de dezaburire etc.
Evident, cel mai important lucru este sa va echipati masina cu pneuri de iarna. Nu conteaza daca aveti sau nu tractiune integrala, pneurile de iarna sunt obligatorii pentru ca inseamna in primul rand siguranta si in al doilea rand scad mult sansele sa ramaneti inzapaziti. Nu va bazati pe ideea ca aveti pneuri all-season. Acestea nu sunt decat un compromis care de multe ori nu da rezultate iarna. Un articol dedicat pneurilor de iarna - cu cele mai in voga modele de anul acesta si preturile aferente - veti gasi maine, pe Sotto.
De asemena, puteti schimba opinii despre pneurile de iarna pe forumul Sotto.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Startup-ul românesc care a construit cea mai performantă aplicație din Europa
Sursa: start-up.ro
-
Rezultate financiare ING Bank: chiar dacă inflația a crescut, banca a dat mai...
Sursa: futurebanking.ro
-
Restructurări în retail: Benetton se pregătește să închidă 500 de magazine
Sursa: retail.ro
-
Bogdan Antonescu, climatolog: „riscurile extreme din viitor pentru București”
Sursa: green.start-up.ro
-
Musaca de cartofi: rețeta tradițională românească cu un gust desăvârșit
Sursa: garbo.ro
-
Cine a fost Elisabeta Rizea: Eroina căreia Securitatea i-a smuls părul
Sursa: kudika.ro
-
China lovește Statele Unite unde îi doare pe americani: La comerțul cu...
Sursa: wall-street.ro