La Salonul Auto de la Chicago, BMW a prezentat versiunea de curse a modelului M3.

Oare asa ar trebui sa arate un BMW M3 de strada?Chiar si in cazul actualei generatii a lui BMW M3, o parte din fanii modelului considera masina prea putin agresiva ca design, date fiind performantele de care este capabila. BMW a aratat insa ca M3-ul poate fi foarte agresiv ca design, dar acest aspect este rezervat versiunilor de curse.

Oare asa ar trebui sa arate un BMW M3 de strada?La Salonul Auto de la Chicago, constructorul german a prezentat modelul de curse, destinat in primul rand campionatului American Le Mans Series incepand cu sezonul viitor (2009). Masina, foarte agresiva din punct de vedere vizual, are o garda la sol extrem de mica, aripi evazate pentru a face loc pneurilor speciale, multe fante de aerisire si bineinteles rollcage, plus un eleron supradimesionat.

Oare asa ar trebui sa arate un BMW M3 de strada?
Motorul este acelasi V8 de 4 litri deja cunoscut, dar cu puterea marita la 492 CP (fata de 420 CP, cat are versiunea de strada). Cuplul maxim este de 500 Nm. Transmisia este asigurata de o cutie secventiala cu 6 trepte, nesincronizate. M3 Race Edition cantareste doar 1.150 kg, datorita materialelor usoare (in special fibra de carbon) din care este facuta caroseria.
Din 1995 pana in 2006, modelele M3 de circuit au obtinut in America 53 de victorii din 118 curse la care au participat.

Acest model vine dupa dupa o alta masina de curse care a facut senzatie. Este vorba de M3 GTR bazat pe generatia anterioara de M3, dar echipat cu un motor V8 (versiunea de serie avea un 6 in linie).

Daca vreti sa vedeti cam cum putea sa mearga pe circuit un M3 GTR si ce sunet facea transmisia secventiala "straight-cut gears" aveti un video aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.