La putin timp dupa prezentarea celei de-a sasea generatii a modelului Golf, VW arata si noul GTI.

Galerie foto: Noul Volkswagen Golf GTI - mai puternic, dar si mai economicAtat noul Golf cat si versiunea GTI vor putea fi vazute la Salonul Auto de la Paris, peste cateva zile. Daca despre a sasea generatie a modelului Golf s-au dat detalii complete, constructorul german ne prezinta doar cateva date despre noul GTI, hothatch-ul atat de apreciat de-a lungul timpului de catre cei ce prefera sportivitatea.

Galerie foto: Noul Volkswagen Golf GTI - mai puternic, dar si mai economicLa nivelul designului, GTI a fost tratat evident mai sportiv, detaliile modificate fiind exact cele de efect: blocurile optice, spoilerul fata cu prize de aer mai mari si proiectoare schimbate, praguri sport, spoiler spate cu doua tevi de esapament incadrate intr-un difuzor de aer, jante de aliaj speciale etc.

Galerie foto: Noul Volkswagen Golf GTI - mai puternic, dar si mai economicInteriorul dispune de scaune sport, ce anunta o buna sustinere laterala, pedalier din aluminiu, volan aplatizat in partea de jos, care arata mult mai sportiv decat la versiunea normala, peste tot fiind prezenta cusatura rosie care se asorteaza cu acea bara subtire (rosie) - semnul distinctiv al GTI-urilor.

Galerie foto: Noul Volkswagen Golf GTI - mai puternic, dar si mai economicPartea tehnica ar trebui totusi sa fie cea mai interesanta. Ei bine, VW mizeaza pe un propulsor de 2 litri TSI - regasit si pe noul Scirocco - care furnizeaza 210 CP, cu 10 CP mai mult decat la generatia trecuta. Germanii spun insa ca, desi cresterea de putere nu este impresionanta, comportamanetul rutier va fi mult imbunatatit si asta datorita unui nou diferential cu alunecare limitata, controlat electronic, dar si datorita sistemului ACC (Adaptive Chassis Control), care controleaza taria amortizoarelor, raspunsul acceleratiei si asistarea directiei.

Galerie foto: Noul Volkswagen Golf GTI - mai puternic, dar si mai economicCuplul dezvoltat de propulsorul turbo este de 280 Nm, aceeasi valoare ca la generatia trecuta. Performantele dinamice sunt usor imbunatatite. Acceleratia 0-100 km/h se face in 6,9 secunde (7,2 la generatia precedenta), iar viteza maxima este de 240 km/h (vs 235 km/h la a cincea generatie GTI). Consumul mediu a scazut de la 8 litri/100 km la 7,5 litri/100 km.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.