Lancia este un nume "greu" al industriei italiene de automobile, cu o istorie respectabila, dar care a cazut, de mai multi ani, intr-o letargie - daca ii putem spune asa. Marca premium din cadrul grupului Fiat produce in continuare masini deosebite, stilate, dar fara mare priza la public, in special la tineri. E drept ca multa lume admira modelele Lancia actuale, dar prea putini dintre acestia si le-ar cumpara.
Dupa ce grupul Fiat s-a concentrat pe dezvoltarea unor modele deosebite (ca design) ale marcii Fiat (ex: Grande Punto, Bravo si 500), a venit randul marcii Lancia pentru o ofensiva de noi modele, care sa schimbe putin imaginea marcii. Primul dintre acestea este noua Delta, numele fiind unul de legenda mai ales in lumea sporturilor cu motor.
Noua Delta este construita pe platforma lui Fiat Bravo si face parte din clasa compacta, dar la nivel de design nu are nimic in comun cu "fratele" de la Fiat. De altfel, aceasta e si ideea din spatele noilor modele Lancia: sa fie cat mai originale, cat mai sofisticate din punctul de vedere al limbajului de design si sa nu piarda nimic din aerul aristocrat caracteristic marcii.
Masina afiseaza un design care nu te mai face sa o incadrezi imediat in categoria "e buna pentru cand voi avea 40 de ani". E tinereasca, dinamica si - poate cel mai important - are toate sansele sa atraga atentia si peste 4 ani, indiferent ce masini premium din aceeasi clasa vor fi parcate langa ea.
Italienii sustin acest design deosebit al noii Delta cu propulsoare pe masura. La debutul vanzarilor vor fi disponibile 2 motoare: unul pe benzina de 1,4 litri Turbo-Jet oferit in doua variante de putere - 120 CP si 150 CP - si unul turbodiesel MultiJet de 1,6 litri si 120 CP, acesta putand fi cuplat la o transmisie manuala robotizata.
Mai tarziu, gama de propulsoare va fi completata cu doua motoare diesel: unul are cilindreea de 2 litri si produce 165 CP, iar celalalt are tot 2 litri, dar produce 190 CP datorita aportului a doua turbocompresoare.
Cel mai puternic motor anuntat deocamdata, dar care va fi introdus in gama dupa debutul propulsoarelor enumerate deja, este unul pe benzina, de 1,8 litri Turbo Jet, care dezvolta 200 CP si este cuplat la o cutie de viteze automata cu 6 trepte.
Avand in vedere ca motoarele transmit puterea puntii anterioare, Lancia a dezvoltat o serie de sisteme care sa ajute rotile motoare sa faca fata nivelului de putere. Este vorba in primul rand de Torque Transfer Control, sistem care imbunatateste tractiunea la solicitari puternice, prin simularea (electronica) a unui diferential blocabil. Tinuta de drum este in grija unor suspensii care se adapteaza automat la calitatea suprafetei de rulare.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro