Auto3 Mai 2010

Lectura de un minut

Audi a demonstrat ca supersportivul R8 are resurse serioase de performanta. Mai usor si mai puternic R8 GT intra in atentia celor ce doresc performanta pura.

Audi R8 GTAudi a impresionat mai intai cu designului modelului R8. Motorul V8 cu care a fost oferit initial a dus la aprecieri legate si de capitolul performante, dar toata lumea credea in mai mult. Iar germanii au venit cu motorul V10 de 5,2 litri a carui putere maxima este de 525 CP si masina a intrat in liga supersport.

Audi R8 GTAcesta nu a fost insa maximul a ceea ce ofera R8, pentru ca Audi vine acum cu o editie limitata, si mai puternica, mult mai performata si mai exclusiva. Este vorba de noul R8 GT, model al carui motor V10 a fost modificat serios, la acest aspect adaugandu-se cura de slabire a masinii.

Audi R8 GTNoul Audi R8 GT a intrat pe mana inginerilor cu directiva de a scapa rapid de niste kilograme. Acestia au reusit sa reduca greutatea masinii cu 100 kg, de la 1.625 kg la 1.525 kg. S-a pierdut cate putin de la mai multe componente, iar in final a rezultata o greutate cu 100 kg mai mica. Aceasta re o influenta benefica asupra performantelor standard, dar si asupra comportamentului dinamic, de circuit, al masinii.

Audi R8 GTPe de alta parte, nici motorul nu a scapat neatins, asa ca dupa mai multe ajustari V10-ele dde 5,2 litri a ajuns la o putere maxima de 560 CP, cu 35 CP mai mult decat versiunea normala. Cuplul maxima a crescut cu 10 Nm fiind acum la valoarea de 540 Nm.

Audi R8 GTPerformantele sunt si ele mai bune, acceleratia 0 - 100 km/h fiind posibila in 3,6 secunde (fata de 3,9 secunde la modelul normal), iar viteza maxima este de 320 km/h. 200 km/h sunt atinsi, cu plecare de pe loc, in doar 10,8 secunde. Transmisia este asigurata de sistemul quattro si cutia R tronic.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.