Noul Mitsubishi ASX reprezinta o interpretare de piata a prototipului Concept-cX, dezvaluit in 2007 la Frankfurt, al carui succes a convins managementul Mitsubishi sa-l introduca in productia de serie.

Mai lung cu circa 20 cm (4,295 metri fata de cei 4,11 metri ai conceptului), ceva mai inalt (+ 6.5 cm) si mai lat (+ 2 cm) si beneficiind de un haion de mari dimensiuni cu deschidere larga, ASX preia tema de design a conceptului cX, ca si imaginea generala a acestuia.

Mitsubishi ASXSugerata de cunoscuta grila “Jet Fighter” – un element care aminteste de legatura cu Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.’s si al sau F-2 jet fighter, iar acum este un detaliu de design reprezentativ, regasit pe aproape toate vehiculele Mitsubishi Motors in Europa (Colt, Lancer si Outlander) – atitudinea de automobil de pasageri al lui ASX a reprezentat o directie cheie pentru designerii Mitsubishi. Acestia nu au avut de suportat presiunea pentru a simula un look de SUV cu ajutorul unor detalii cu greutate (nici nu trebuia având in vedere ca Pajero/Montero/Shogun si L200 erau deja in gama) si au dezvoltat elementele cheie ale lui Concept-cX pentru a obtine un “sport hatch” expresiv, excelent executat, cu o prezenta si substanta aparte.

Mitsubishi ASXPreluând conceptul general al lui Concept-cX, ca si liniile laterale pline de caracter ale acestuia, designerii Mitsubishi au optimizat forma generala a masinii, folosindu-se la maximum de ampatamentul mai lung cu 14,5 cm (2,67 metri fata de 2,525 metri) pentru a crea o silueta mai joasa si mai bine echilibrata. In aceeasi nota, acoperisul adopta o linie plonjata catre partea posterioara a vehiculului pentru performante aerodinamice mai bune (Cd: .32) si pentru a se integra cât mai bine in profilul dinamic al masinii.

Mitsubishi ASXIn partea frontala, grila “Jet Fighter” este aceeasi cu cea de pe Lancer sau Outlander. Totusi, ea are acum o rama mai substantiala, care se imbina armonios cu capota profilata a motorului, ce prezinta doua “cocoase” cu dublu rol: pe de-o parte sporesc gradul de protectie al pietonilor, iar pe de alta parte ii ofera soferului o perspectiva mai buna asupra partii din fata, contribuind la o manevrabilitate mai buna in oras.

In zona din spate, s-a urmarit obtinerea unei siluete mai joase si mai late, dar s-a incercat ca acest rezultat sa fie obtinut fara ca imaginea generala sa sufere din pricina scurtarii consolelor. Din acest motiv, bara de protectie a primit o “fusta”, stopurile subtiri au fost dispuse oblic si se prelungesc pe haion, in timp ce intre blocurile optice se regaseste spatiul trapezoidal destinat placutei de inmatriculare.

La data lansarii masina este disponibila cu un motor turbodiesel de 150 CP si unul pe benzina, de 1,6 litri si 117 CP. Mitsubishi ASX va putea fi comandat in versiune 4x4 si 4x2.

Sursa: Mitsubishi


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.