Porsche a prezentat cea de-a doua generatie a modelului Cayenne, cu cateva zile inaintea debutului de la Salonul Auto de la Geneva.

Porsche inlocuieste anul acesta primul sau SUV din istorie, dupa un succes fulminant al acestuia. A doua generatie abordeaza un design aflat in aceeasi nota cu cel de pe coupe-ul cu 4 usi Panamera.

Porsche CayenneFaruri mai stilizate si putin mai mici, grila fata supradimensionata si impartita in 3 zone, per total un aspect mai dinamic, care face ca masina sa para mai mica si mai compacta decat prima generatie. Nu este insa asa, pentru ca noul Cayenne este cu 48 mm mai lung decat generatia pe care o inlocuieste.

Porsche CayenneCeea ce este discutabil la designul noului Cayenne se refera la partea posterioara. Stopurile, impartite intre hayon si aripi sunt parca prea sinuoase, cu prea multe rotunjimi ciudate fata de ceea ce a facut Porsche pana acum. Ramane de vazut daca fanii nu le vor considera putin prea "asiatice".

Porsche CayenneInteriorul este in nota obisnuita Porsche, dar influentat puternic de cel al modelului Panamera. Ceausrile de bord sunt altfel dispuse, grilele de aerisire pozitionate pe inaltime, iar consola centrala, modificata si mult mai bogata in comenzi, se prelungeste acum catre tunelul median dintre scaunele fata. Evident, germanii sustin ca nivelul calitativ a crescut, iar ergonomia a fost imbunatatita.

Porsche CayenneO adevarata revolutie par sa fi facut cei de la Porsche sub capota motorului noului Cayenne. Toate propulsoarele au fost imbunatatite la nivelul consumului si noxelor, cu valori semnificative. Astfel, modelul de baza Cayenne este propulsat de un motor V6 de 3,6 litri, care produce 300 CP. Consumul mediu a fost redus fata de cel al predecesorului sau cu 20%, pana la 9, 9 litri/100 km.

Cayenne S este motorizat de un V8 de 4,8 litri care vine acum cu 400 CP (fata de 385 CP pana acum), consumul mediu ajungand pana la 10,5 litri/100 km, o reducere de 23 de procente.

Cayenne Turbo, cu acelasi V8 de 4,8 litri, dar biturbo, cu o putere maxima de 500 CP, afiseaza un consum mediu de 11,5 l/100 km, fata de 14,9 l/100 km cat este cazul primei generatii cu acelasi motor.

Cayenne diesel, cu V6-ele de 3 litri care dezvolta 240 CP si 550 Nm, vine cu un consum redus cu 20 de procente, de la 9,3 l/100 km pana la 7,4 l/100 km.

Cayenne S Hybrid
Porsche Cayenne S HybridInca de la startul vanzarilor, Porsche ofera si versiunea cu propulsie hibrida a noului Cayenne. Aceasta este echipata cu un propulsor V6 supraalimentat, pe benzina, care produce 333 CP, dar si cu un motor electric capabil sa livreze 47 CP. Puterea combinata este de 380 CP, iar cuplul maxim ajunge la 580 Nm. Motorul electric poate propulsa singur masina, pe distante scurte, pana la o viteza de maxim 60 km/h. Cayenne S Hybrid are un consum mediu de 8,2 litri/100 km si este cel mai curat Cayenne cu emisii de CO2 de 193 grame/km.

Noua generatie Cayenne va debuta la Salonul Auto de la Geneva, iar vanzarile in Europa vor incepe de pe data de 8 mai. Preturile pentru piata germana, cu TVA inclus sunt:

Cayenne - 55,431 Euro
Cayenne Diesel - 59,596
Cayenne S - 72,686 Euro
Cayenne S Hybrid - 78,636 Euro
Cayenne Turbo - 115,526 Euro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.