Ford a prezentat noua generatie a modelului compact Focus, care va debuta la Detroit.

Noul Ford FocusFord revine pe piata hatchback-urilor compacte cu noua generatie Focus, model care ar trebui sa sustina concurenta reprezentata de nooul Opel Astra si VW Golf. Pe langa hatchback, Ford a aratat si versiunea berlina a noii generatii.

Noul Ford FocusInca de la inceput trebuie spus ca noul Focus va arata in acest fel si pentru Europa si pentru Statele Unite. Ford vrea in acest fel sa reduca costurile, dar si sa-i obisnuiasca pe americani cu designul si mai ales dimensiunile masinilor facute pentru Europa. Asta pentru ca, la asemenea dimesiuni, masina poate fi echipata cu motoare mai mici.

Noul Ford FocusDin punct de vedere al designului, noul Focus marcheaza un salt semnificativ. Nu se mai insista pe liniile simple, curate ale generatiei anterioare, iar stilul german este inlocuit cu un altul, mai pasional, vazut pentru prima data la noile Fiesta si Ka. Masina are o prezenta mai puternica, in primul rand datorita caroseriei grefate cu multe linii bine integrate si cu efect vizual placut.

Noul Ford FocusInteriorul merge pe aceeasi idee. Ordonarea simpla a plansei de bord si mai ales a consolei centrale este de domeniul trecutului. Aglomerarea de comenzi este vizibila atat pe volan, cat si pe consola centrala, stilul bordului fiind unul adoptata in special pentru americani. Putin probabil, totusi, sa-i deranjeze pe europeni.

Noul Ford FocusMasina va fi oferita cu gama de motorizari cunoscuta, dar imbunatatita la nivel de consum si performante. Bineinteles ca americanii primesc un motor de benzina, de 2 litri si probabil si altele, in jurul aceleasi capacitati cilindrice. Pentru Europa vor fi disponibile atat motoare pe benzina, cat si TDCi-urile binecunoscute. O noutate, la nivelul trasmisiei, cosnta in posibilitatea optarii pentru noua cutie de viteze Powershift, cu dublu ambreiaj. Interesant este faptul ca tinuta de drum, pentru care Focus este recunoscut, va fu una "globala", fara diferente intre pietele de comercializare. Adica americanii nu vor mai primi o masina cu suspensii mai putin rigide, ci vor "gusta" din stabilitatea unei masini europene.

Productia noului Focus va demara catre sfarsitul acestui an, in Europa si America, iar masina va fi disponibil ain showroom-uri pe la inceputul anului 2011.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.