Nu este o regula, dar anul acesta a existat o sincronizare. In ianuarie, Mercedes a prezentat Noua generatie E-Klasse, iar acum cateva zile, BMW a replicat cu noua generatie a Seriei 5, concurentul traditional si direct al modelului E-Klasse.
Se relanseaza astfel un duel - practic - permanent, intre cele doua masini care isi disputa de atatia ani suprematia in clasa mare. Va fi foarte interesant, pentru ca ambele masini au trecut intr-un fel aparte de la vechile generatii, din punct de vedere al stilului.
Mercedes a preferat sa lasa in urma rotunjimile vechiului E-Klasse si a trecut la un stil mai agresiv, cel putin la partea frontala. Linii mai dure, muchii mai puternice, pana si blocurile optice au fost desenate sub forma unor romburi. E-Klasse vine astfel cu un plus de personalitate, de agresivitate si nu mai mizeaza exclusiv pe eleganta, cum era cazul generatiei anterioare.
La BMW s-a produs exact contrariul. Stiti, fara indoiala, cu ce reticenta a fost primit modelul Seria 5 anterior. Cate acuze, adresate in special lui Bangle, pentru farurile numite la acel moment "asiatice" si pentru stopurile atipice unui BMW. Criticile s-au potolit destul de repede atunci, iar vanzarile nu au mers deloc rau. Noul model nu continua insa in acelasi stil. Dimpotriva, revine la un nivel mai mare de eleganta, la liniile mai rotunjite. Si - cu toate ca vorbim de designul unei masini germane - stilul noii Serii 5 pare mai cald, fara a renunta insa la o anumita doza de sportivitate.
Motorizari Mercedes E-Klasse
La capitolul diesel, cel mai mic propulsor este cel de pe modelul E 200CDI si dezvolta 136 CP. Urmeaza modelele E 220 CDI (170 CP) si E 250 CDI (204 CP si 500 Nm). Toate aceste 3 propulsoare diesel, cu 4 cilindri, afiseaza un consum mediu de 5,3 litri/100 parcursi. Cel mai puternic propulsor CDI este un V6, montat pe modelul E 350 CDI. Acesta dezvolta 231 CP, dar consuma cu 0,5 litri/100 km mai putin decat motorul fostului E 320 CDI. Din toamna acestui an este oferita versiunea BlueTEC pe baza modelului E 350 CDI. In cazul acestei versiuni, motorul dezvolta o putere mai mica, 211 CP, dar emisiile de noxe scad considerabil, astfel incat propulsorul ajunge sa respecte normele EURO 6.
Pentru cei ce prefera benzina exista un nou (si atractiv) motor, cu 4 cilindri, supraalimentat, de doar 1,8 litri. Acesta este oferit in doua versiuni de putere. Pe modelul E 200 CGI propulsorul dezvolta 184 CP si este cuplat in echiparea standard la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Versiunea mai puternica E 250 CGI dezvolta din acelasi propulsor turbo de 1,8 litri nu mai putin de 204 CP si 310 Nm. Modelul vine echipat standard cu o cutie de viteze automata, cu 5 trepte si in aceste conditii afiseaza un consum mediu de 7,4 l/100 km, emisiile fiind de 175 grame CO2/km. Cei ce vor neaparat un V6 pe benzina au la dispozitie modelul E 350 CGI, al carui motor livreaza 292 CP. Modelul varf de gama este E 500, iar V8-ul acestuia produce 388 CP. Modelele V6 si V8 dispun in echiparea standard de o cutie de viteze automata, cu 7 trepte si padele pe volan.
Motorizari BMW Seria 5
Pentru inceput, noul Seria 5 va fi echipat cu un motor V8 pe benzina (varful de gama pana la aparitia noului M5), 3 motorizari cu 6 cilindri, tot pe benzina, doua diesel-ului cu 6 cilindri si un propulsor turbodiesel cu 4 cilindri. Acesta din urma vine cu niste valori absolut impresionante la nivelul consumului, fara a face deloc rabat de putere. Puterea maxima a acestui motor, intalnit pe versiunea 520d, este de 184 CP si - in conditiile in care vine echipat standard cu sistemul Stop/Start, consumul mediu este de doar 5 litri/100 km.
Vizualizati galeria foto, cu modelele prezentate alternativ si spuneti care va place mai mult. Cum apreciati schimbarile de stil ale celor doua noi generatii?
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 hobbyuri care combat stresul acumulat și îți redau echilibrul interior
Sursa: garbo.ro
-
Italia introduce detenția pe viață pentru femicid
Sursa: kudika.ro