O companie din Marea Britanie a prezentat un automobil hibrid, ce poate fi incarcat la priza si care seamana cu conceptul VW.

AxonMasina, numita simplu Axon hatchback, dupa numele companiei (Axon Automotive) seamana mult cu modelul L1 al celor de la Volkswagen si mizeaza tot pe o reducere radicala a consumului. Modelul britanic, care poate acomoda doua persoane are forma unei picaturi de apa, din rationamente aerodinamice si dispune de un motor electric, dar si de unul conventional, ce poate fi alimentat cu benzina sau combustibil bio. Greutatea este foarte redusa, din cauza fibrei de carbon folosite la la constructia caroseriei, iar performantele sunt unele decente pentru mersul in oras.

AxonAxon hatchback poate fi folosita in traficul urban doar cu motorul electric in functiune, acesta fiind alimentat de baterii ce pot fi incarcate de la o priza normala. Astfel, daca soferul nu depaseste in drumurile zilnice autonomia masinii si are posibilitatea sa incarce bateriile in fiecare seara, motorul cu ardere interna nu intervine. Acesta este folosit la drumurile in afara orasului sau cand bateriile sunt descarcate. Din pacate, britanicii nu dau date tehnice concrete, dar spun ca masina va debuta in productia de serie in 2011.

Axon

VW L1Volkswagen are in plan un model asemanator ca design, dar care va miza pe un motor diesel, de 800 cmc, care produce, in modul ECO, o putere maxima de 27 CP/4.000 rpm, cuplul maxim fiind de 100 Nm/1.900 rpm. Pentru a atinge viteza maxima (160 km/h) trebuie cuplat modul "Sport", in acest caz puterea maxima ajungand la 39 CP/4.000 rpm. Consumul mediu al acestui model ar trebui sa fie de 1,38 l/100 km. Masina va intra in productia de serie, dar cu ceva modificari la nivelul caroseriei. In plus, nu se stie daca VW a prevazut si un motor electric care sa mearga impreuna cu cel diesel sau doar TDI-ul isi va gasi loc sub capota.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.