Ferrari a prezentat modelul 458 Italia, care va inlocui modelul F430.

Asteptat de ceva vreme, noul Ferrari 458 Italia a fost prezentat oficial astazi. Bolidul inlocuieste extraordinarul F430 si, spun italienii, ii este superior din toate punctele de vedere, nu doar la nivelul performantelor dinamice.

Ferrari 458 ItaliaDesenat de Pininfarina, 458 Italia arata si mai exotic decat F430, cu blocuri optice cu LED-uri dispuse pe verticala si o "taietura" pe laterale, care face ca spatele sa para masiv, evident din cauza motorului amplasta central. Stopurile pastreaza forma celor de la F430, dar nu mai sunt duble, iar partea de jos a spoilerului este de fapt un difuzor de aer in centrul caruia am fost amplasate 3 tevi de esapament, renuntandu-se la formatul 2+2 de la F430.

Interiorul nu a fost inca dezvaluit, acest aspect fiind probabil pastrat pentru Salonul Auto de la Frankfurt, eveniment in cadrul caruia va debuta oficial noul model Ferrari.

Ferrari 458 ItaliaItalienii tin sa atraga atentia ca 458 Italia este un model complet nou, fara preluari de orice fel de la F430 si ca Michael Schumacher a fost implicat in dezvoltarea masinii inca din primele faze. Motorul este tot un V8, dar unul nou, cu cilindreea de 4,5 litri. Puterea maxima este de 570 CP/9.000 rpm, iar cuplul atinge 540 Nm/6.000 rpm. Turatiile au crescut, atat pentru puterea maxima cat si pentru cuplu, dar trebuie mentionat faptul ca, din cei 540 Nm, 80% sunt disponibili inca de la 3.250 rpm.

Ferrari 458 ItaliaPractic, noul model este mult mai puternic decat modelul pe care il inlocuieste, motorul furnizand 80 CP in plus fara de F430 si cu 60 CP mai mult decat F430 Scuderia. Cum 458 Italia are o greutate de 1.380 kg, fara lichide este sensibil mai usor decat F430, asa ca performantele sunt semnificativ mai bune. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 3,4 secunde, iar viteza maxima este de 325 km/h. Transmisia este asigurata de o cutie de viteze cu dublu ambreiaj si cu 7 trepte, de ca care se astepta o si mai mare rapiditate la schimbare, fara de cea deja foarte performanta de pe F430.

Ferrari 458 ItaliaNu lipsesc diferentialul spate controlat electronic, controul de tractiune ajustabil si ABS-ul special adaptat pentru rularea in forta. Italienii au facut minuni si la nivelul franelor. Un sistem electronic recunoaste cand soferul ia brusc piciorul de pe acceleratie si – instant – pretensioneaza franele, eliminandu-se timpul mort care apare cand soferul muta piciorul drept de pe acceleratie pe frana. 458 Italia poate opri de la 100 km/h in doar 32,5 metri.

Desi cu un motor mai mare si mai puternic, 458 Italia are nevoie, in regim mixt de doar 13,7 l/100 km, fata de cei 18 litri necesari lui F430. Si emisiile de CO2 au scazut si nu este exclus ca Ferrari sa ofere in viitorul apropiat si sistemul KERS, care nu a prea dat rezultate in Formula 1, dar care ar putea spori performantele acestui model de strada.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.