Jaguar tocmai a prezentat tot ce stie in materie de lux si tehnologie, prin noua generatie Jaguar XJ.

Jaguar XJAseara, Jaguar a lansat cel mai important model al sau de anul acesta. Nu prin prisma vanzarilor ce vor fi inregistrate, ci la nivelul imaginii si tehnologiei de care sunt in stare britanicii. Este evident vorba de noul Jaguar XJ, a caruie lansare a avut loc aseara, la Londra, maestrul de ceremonii fiind cunoscutul Jay Leno.

Stiti cu totii vechiul XJ, modelul de lux al britanicilor cu care acestia sperau sa conteze mai mult in fata celor 3 "legende" din Europa - BMW Seria 7, Mercedes S-Klasse si Audi A8. Nu a fost sa fie. Vechiul XJ a ramas o prezenta discreta in clasa sa, apreciat fiind de cei care doreau altceva decat ceea ce se vede cel mai des pe sosele.

Jaguar XJNoul Jaguar XJ porneste insa in aceasta batalie a luxului cu forte noi. Si cu o schimbare radicala de imagine. Pana acum, generatiile XJ au mers pe o linie de design clasica, practic fiecare model fiind o reinterpretare stilistica a celui vechi. Acum nu mai este deloc asa. Noul XJ vine cu un design cu totul nou, o alta imagine generala, cu totul deosebita fata de ceea ce a fost pana acum. Asta se remarca la nivelul siluetei, in ansamblul ei, dar mai ales la nivelul blocurilor optice - singulare, fara nici o urma a celebrului stil cu faruri grupate doua cate doua pe fiecare parte.

Jaguar XJO schimbare radicala a avut loc si la partea posterioara. Plafonul puternic plonjat anunta un spate mai compact, care seamana oarecum cu ideea de coupe cu 4 usi. Stopurile au renuntat la forma clasica, fiind desenate sub forma unei "fasii" si extinse in sus, spre luneta.
Jaguar XJInteriorul nu putea fi altfel decat o lectie de lux, bun gust si exclusivitate. Poate germanii au cele mai bune platforme tehnice, dar nu prea pot ajunge la "caldura" unui interior desenat de britanici, pentru clasa de lux. Insertii de lemn, extrem de prezente din punct de vedere vizual, piele si o plansa de bord lucrata impecabil, spun cei de la Jaguar. Clientii pot opta intre versiunea normala si cea cu ampatament marit, astfel incat nu vor exista - probabil - reprosuri la adresa spatiului interior.
Inca de la lansare, clientii - care pot comanda acum, dar isi vor primi masina la inceputul anului viitor - au de ales intre o paleta ce cuprinde un propulsor turbodiesel si 3 versiuni de putere pentru motorul V8, de 5 litri, alimentat cu benzina.

Jaguar XJNoul Jaguar XJ, in combinatie cu propulsorul V6 de 3 litri diesel (275 CP), supraalimentat cu doua turbine, accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,4 secunde. Aceasta este si cea mai ieftina varianta, pretul pe piata din marea Britanie pornind de la 52.500 lire. Urmeaza versiunea propulsata de motorul V8 de 5 litri aspirat, pe benzina, care produce 385 CP, acceleratia pana la 100 km/h fiind posibila in 5,7 secunde. Tot acest motor este oferit si in varianta cu supraalimentare, puterea maxima fiind in acest caz de 470 CP, iar acceleratia 0 - 100 km/h realizandu-se in 5,2 secunde. O alta versiune a acestui motor, tot cu supraalimentare, produce 510 CP, ceea ce face posibila acceleratia 0 - 100 km/h in 4,9 secunde.

Jaguar XJ
Britanicii spun ca au facut noul Jaguar XJ cat de dinamic se poate pentru o masina din clasa de lux. Structura rigida si caroseria usoara contribuie - spun inginerii - la o tinuta de drum cu pronuntate accente sportive, responsabile cu acest aspect fiind si o serie de sisteme electronice: Adaptive Dynamics, DSC, diferential activ cu control eletronic etc. Cutia de viteze este una automata, cu 6 trepte, care permite selectarea programului Dynamic, cand treptele sunt schimbate la turatie mai mare si Winter, cand se pleaca de pe loc cu treapta a doua.

Per total, este evident ca Jaguar are pretentii mult mai mari in clasa de lux, iar noul XJ pare a fi capabil sa le sustina. Voua va place noul Jaguar XJ? Cum credeti ca va fi primit pe piata comparativ cu Seria 7, S-Klasse si A8? Ce credeti ca are in plus/minus fata de modelele germane?



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.