Noul Jeep Grand Cherokee a debutat la Salonul Auto de la New York pe aceeasi platforma tehnica a SUV-ului ML de la Mercedes.
Americanii de la Chrysler au aratat acasa, la Salonul Auto de la New York, noul Jeep Grand Cherokee, SUV-ul premium in care isi pun o parte din sperantele de viitor, desi in contextul actualei crize economice, nici macar americanii nu se ma ingramadesc sa cumpere SUV-uri.
Jeep Grand CherokeeBazat in mare parte pe platforma modelului ML de la Mercedes, noul Grand Cherokee promite sa ofere spatiu mai mare, confort sporit, dar si capacitati mai bune in teren accidentat. Din punct de vedere vizual, noua generatie pastreaza in mare alura generatiei anterioare, dar vine cu o parte frontala noua si putin cam ciudata. Asta deoarece farurile, proiectoarele de ceata si chiar si grila par prea mici in raport cu gabaritul de ansamblu al masinii.
Jeep Grand CherokeeIn rest, linia este curata, doar spatele fiind sensibil mai complex din punct de vedere estetic. Stopurile sunt mai mari, amplasate pe orizontala si impartite pe aripi si hayon. Spoilerul este - de asemenea - mai mare, mai rotunjit si integreaza cele doua tevi de espament la extremitati.
Jeep Grand CherokeeNoul Grand Cherokee este mai mare, iar cei responsabili cu dezvoltarea modelului spun ca acest aspect va fi resimtit si la nivelul spatiului interior. Plansa de bord nu este deloc aglomerata, reusind sa integreze o multime de comenzi intr-un design destul de simplu. Calitatea asamblarii si a materialelor ar trebui sa excelenta daca e sa ne orientam dupa declaratiile americanilor, care spun ca interiorul noului Cherokee vrea sa rivalizeze cu cel al SUV-urilor premium europene.
Jeep Grand CherokeeGrand Cherokee dispune de o suspensie cu perne de aer, care ofera - spun cei de la Chrylser - contribuie atat la confortul pe sosea, cat si la capacitatile in teren greu. Sistemul Quadra-Lift ofera 4 reglaje pentru garda la sol a masinii. Trei dintre ele sunt pentru offroad (ofera inaltimi diferite), unul pentru parcare (mai jos, pentru a usura accesul in interior) si unul pentru rularea cu viteze mari pe sosea (garda la sol mica, pentru aerodinamica si implicit consum mai redus).
Jeep Grand CherokeePentru rularea in off-road si pe sosea se ofera un sistem asemanator cu cel All-Terrain al britanicilor de la Land Rover. Americanii l-au numit Selec-Terrain, acesta oferind 5 tipuri de setari: Auto (adaptare automata la condittile de drum, pe baza informatiilor senzorilor), Sand/Mud (pentru nisip si noroi, cu electronica setatat pentru a controla mai eficient pierderile de aderenta), Sport (garda la sol joasa si suspensie ma tare), Snow si Rock.
Jeep Grand CherokeeNu mai putin de 3 tipuri de sisteme 4x4 sunt disponibile pentru noul Grand Cherokee: Quatra Trac I ofera tractiune integrala permanenta, fara comutatoare sau selectoare de program. Sistemul descris mai sus, Selec-Terrain nu este disponibil cu Quadra Trac I. Quadra Trac II vine in plus cu reductor si cu o distribuire mai eficienta a puterii catre rotile cu aderenta cea mai buna. Quadra Drive adauga un diferential cu alunecare limitata. Select-Terrain este disponibil numai cu aceste doua ultime tipuri de transmisie 4x4.
Pentru clientii din Statele Unite vor fi disponibile doua propulsoare pe benzina: un V6 de 3,6 litri, care produce 280 CP si 353 CP si un V8 HEMI, de 5,7 litri, care livreaza 360 CP si 520 Nm. Evident, pentru Europa va fi disponibil si un turbodiesel, dar americanii nu au anuntat caracteristicile tehnice ale propulsorului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.